Avatar billede sejindk Nybegynder
22. februar 2005 - 23:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Få frame til at passe til alle skærmopløsninger?

Jeg har lavet en hjemmeside med Adobe GoLive.  Jeg har lavet det hele i en iframe, men har nu det problem at den kun passer perfekt til 1024*768. Når jeg kontrollerer siden i andre opløsninger bliver den enten for stor eller for lille. Jeg har en baggrund bag framen.
Hvordan kan dette løses?
Avatar billede jamiros Novice
22. februar 2005 - 23:58 #1
hvad er urlen på siden?
Du kan muligvis løse det ved at placere iframe i et div-tag
Avatar billede sejindk Nybegynder
22. februar 2005 - 23:59 #2
Avatar billede sejindk Nybegynder
23. februar 2005 - 00:01 #3
Hvad er et div-tag?  Er ret ny til det her
Avatar billede sejindk Nybegynder
23. februar 2005 - 00:06 #4
skal siden kodes i css for at det kan lade sig gøre?
Avatar billede jamiros Novice
23. februar 2005 - 10:13 #5
Nyt stylesheet til dig:

<style type="text/css" media="screen"><!--
#layer1  { visibility: visible; position: absolute; top: 50%; left: 50%; margin: -197 -390 ; width: 781px; height: 394px; }
--></style>
Avatar billede sejindk Nybegynder
23. februar 2005 - 15:01 #6
Mange tak.  Kan dog ikke se at det passer.  Skal det se sådan ud i index.html:

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive">
        <title>Blokbeer.dk</title>
        <link href="resolution.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all">
        <style type="text/css" media="screen"><!--
#layer1  { visibility: visible; position: absolute; top: 81px; left: 112px; width: 781px; height: 394px }
--></style>
    </head>

    <body background="background-Original.gif" bgcolor="#ffffff">
        <div id="layer1">
            <iframe src="Frame.htm" height="100%" width="100%"></iframe>
        </div>
        <p>

        </p>
    </body>

</html>
Avatar billede jamiros Novice
23. februar 2005 - 15:03 #7
Sådan:

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive">
        <title>Blokbeer.dk</title>
        <link href="resolution.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all">
        <style type="text/css" media="screen"><!--
#layer1  { visibility: visible; position: absolute; top: 50%; left: 50%; margin: -197 -390 ; width: 781px; height: 394px; }
--></style>
    </head>

    <body background="background-Original.gif" bgcolor="#ffffff">
        <div id="layer1">
            <iframe src="Frame.htm" height="100%" width="100%"></iframe>
        </div>
        <p>

        </p>
    </body>

</html>
Avatar billede sejindk Nybegynder
23. februar 2005 - 15:32 #8
Takker mange gange.  Nu ser det perfekt ud.  Smider du lige et svar?
Avatar billede jamiros Novice
23. februar 2005 - 15:33 #9
Det er bare iorden ;-)