Avatar billede ezzer Nybegynder
22. februar 2005 - 21:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ASP smart upload

Hejsa.. Jeg har en upload side hvor det skal være muligt at uploade et billede.. hertil bruger jeg så ASP smart upload komponenten.. Jeg vil dog også gerne have at der er mulighed for at skrive en kommentar til billedet i samme form.. billedet bliver så uploadet og kommentar samt billednavnet bliver tilføjet til en database.. jeg har kigget lidt på deres side, men kan simpelthen ikk få det til at hænge sammen... har utrolig meget brug for hjælp!
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. februar 2005 - 22:04 #1
Når du henter andre form input felter skal man ikke skrive Request.Form men navnet på upload objektet mysmartupload.form for at hente data. Eks på koden som du kan gemme i en fil:

<html>
<body>
<%
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

  Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

  mySmartUpload.Upload    'Uploader filen og fylder objektets form-collection

  For each file In mySmartUpload.Files
    If not file.IsMissing Then
      filnavn = "/billeder/" & file.FileName
      file.SaveAs (filnavn)
    End if
  Next

  'Hent form input felter
  kommentar = mySmartUpload.Form("kommentar")
  kommentar = replace(kommentar,"'","''")

  SQL = "insert into tabelnavn (filnavn, kommentar) values ('" & filnavn & "', '" & kommentar & "')"

  'Så connecte til din database og Execute SQL sætningen så det bliver gemt.

  Response.write "<center>Filen er Gemt</cetner><br><br>"
end if

<form method="POST" ACTION="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>" ENCTYPE="multipart/form-data">
  <table>
    <tr>
      <td>Filen : </td><td><input type="file" name="FILE1"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Kommentar</td>
      <td><input TYPE="TEXT" name="kommentar" value=""></td>
    </tr>

    <tr>
      <td colspan="2"><input TYPE="Submit" value="Send" name="send"></td>
    </tr>
  </table>
</form>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede ezzer Nybegynder
22. februar 2005 - 22:14 #2
NEJ det da bar løgn det er så nemt :P kværker mig selv :| haha nå men tak for hjælpen du ;)