Avatar billede mallemukken Nybegynder
22. februar 2005 - 19:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Backup af database

Hej
Jeg har det problem at jeg prøver at tage backup af en oracle database (8), der ligger på en NT maskine. Backupprogrammet er Veritas backup exec version 10, og vi kan ikke få oracleagenten til at fungere.

Findes der en alternativ metode, eks at dumpe en fil og derefter
tage en backup af den.  Hvis ja, hvordan gør jeg det , og er det godt nok ????
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2005 - 22:08 #1
Jeg tror at der kræves en enterprise edition og at du kører i archivelog mode for at du kan få veritas til at fungere.

Hvis du kan nøjes med kold backup kan du jo lukke instansen ned og tagen kopi af databasefilerne i stedet for.
Avatar billede mallemukken Nybegynder
23. februar 2005 - 08:01 #2
Det kan jeg desværre ikke, da jeg kører i døgndrift.
Men det er kun en XAL der kører på Oraclen, og jeg ved at man kan dumpe en tekstfil med alt indhold i databasen. XAL kan selv genskabe alle tabeller osv.  ----- Men er det  mon godt nok ??
Avatar billede asger.jensen Nybegynder
23. februar 2005 - 09:29 #3
Online backup er en standard feature i Oracle, så du kan få det til at virke.

Du bliver nødt til at komme med lidt mere information. Har i noget der virker nu, hvilken version af Oracle kører i mere præcist. Er den version af Backup Exec i anvender certificeret til den Oracle Version i kører. Er Oracle Basen allerede i Archivelog mode?

Men ellers er her nogle eksempler på hvordan du kan lave online backup til en fil. Er ikke helt sikker på alt er rigtigt, men det er i hvertfald noget i den stil der burde kunne lade sig gøre. Lav de 3 filer og de kataloger du kan se de skal ligge i, og ret stier osv. til.

---online_backup.bat---

--slet evt gammel backup
!del x:\online_backup\filer\*.* /q

rman target internal/<password> nocatalog @x:\online_backup\rman\fuld_backup.txt
log=x:\online_backup\logs\online_backup.log

sqlplus internal/oracle @x:\online_backup\rman\controlfile.sql

Exit

---fuld_backup.txt---
run {
    allocate channel c1 type disk;
    backup database format 'x:\online_backup\filer\backup_%d_%t_%u';
}

---controlfile.sql---
alter system archive log current;

alter database backup controlfile to trace;

alter database backup controlfile to 'x:\online_backup\filer\backup_controlfile.ora';

Exit;