Avatar billede sonped Nybegynder
22. februar 2005 - 18:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Radio knap skal skifte tabel

Jeg har en formular med en tabel.
Nu vil jeg gerne kunne skifte tabel ved hjælp af radio buttons.
Hvor skal disse tabeller ligge og hvordan får jeg en radio button til at skifte tabel?
Tabellerne skal have navn som runde 1 og runde 2 osv. vil nemlig også meget gerne have sendt navnet på den viste tabel med i den email som jeg modtager fra formen.
Håber det er forståligt og nogen kan hjælpe, har samme spørgsmål i frontpage gruppen så pointene kan komme derfra.

Min kode nu:
<form action="http://www.websup.dk/formmailler.php" method="post">

<input type="hidden" name="modtager_email" value="">

<input type="hidden" name="emne" value="tipning i cuppen">

<input type="hidden" name="medsend" value="runde;kamp1;kamp2;kamp3;kamp4">

<input type="hidden" name="url" value="http://www.skruse.1go.dk/tak.htm">

<input type="hidden" name="runde" value="Dine tip for 1.runde"><p>

Navn: <input type="text" name="afsender_navn" onChange="formmailler.require.value = this.value + ';' + formmailler.afsender_email.value" size="15"><br>

Email: <input type="text" name="afsender_email" size="30" onChange="formmailler.modtager_email.value = 'sonped@hotmail.com;' + this.value ; formmailler.require.value = formmailler.afsender_navn.value + ';' + this.value"><br>

Kamp1:
<input type="text" name="kamp1" size="4" maxlength="3"><br>
Kamp2:
<input type="text" name="kamp2" size="4" maxlength="3"><br>
Kamp3:
<input type="text" name="kamp3" size="4" maxlength="3"><br>
Kamp4:
<input type="text" name="kamp4" size="4" maxlength="3"><br>

<input type="submit" value="Send"></p>
</p>

</form>
<div style="position: absolute; top: 65; left: 210; width: 297; height: 92">
  <table border="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber1" cellpadding="2">
    <tr>
      <td width="44%"><span style='font-family:Verdana;color:black'>
      <font size="2">FC Pølsebakken</font></span></td>
      <td width="8%"><b>VS</b></td>
      <td width="48%" align="right">
      <span style='font-family:Verdana;color:black'> <span class=SpellE>
      <font size="2">Ambro</font></span><font size="2"> Stars</font></span></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="44%"><span style='font-family:Verdana;color:black'>
      <font size="2">Symposion FC</font></span></td>
      <td width="8%"><b>VS</b></td>
      <td width="48%" align="right">
      <span style='font-family:Verdana;color:black'><font size="2">Team </font> <span class=SpellE>
      <font size="2">Jaungyde</font></span></span></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="44%"><span style='font-family:Verdana;color:black'>
      <font size="2">AC </font> <span class=SpellE><font size="2">Sondrup</font></span></span></td>
      <td width="8%"><b>VS</b></td>
      <td width="48%" align="right">
      <span style='font-family:Verdana;color:black'><font size="2">Dynamo </font> <span class=SpellE>
      <font size="2">Lippo</font></span></span></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="44%"><span style='font-family:Verdana;color:black'>
      <font size="2">Die </font> <span class=SpellE><font size="2">sternen</font></span></span></td>
      <td width="8%"><b>VS</b></td>
      <td width="48%" align="right">
      <span style='font-family:Verdana;color:black'><font size="2">FC POWLS</font></span></td>
    </tr>
  </table>
</div>
Avatar billede roenving Novice
23. februar 2005 - 16:06 #1
F.eks.

<input type="radio" value="runde1" onclick="document.getElementById(this.value).display='block';" checked="checked">
<input type="radio" value="runde2" onclick="document.getElementById(this.value).display='block';">
<input type="radio" value="runde3" onclick="document.getElementById(this.value).display='block';">
<input type="radio" value="runde4" onclick="document.getElementById(this.value).display='block';">

-- så kommer den senest trykkede knaps navn med !-)

-- i virkeligheden skal man jo også skjule de andre, så en javascript-funktion er på sin plads:

<script type="text/javascript">
function visSkjulRunde(id){
  for(i=1;i<=4;i++){
    document.getElementById('runde'+i).style.display = 'none';
  }
  document.getElementById(id).style.display = 'block';
}
</script>

-- og så bliver radio-knapperne sådan:

<input type="radio" value="runde4" onclick="viSkjulRunde(this.value);">

-- og runderne skal så se sådan ud:

<div id="runde1" style="display:block;position: absolute; top: 65px; left: 210px; width: 297px; height: 92px">
  <table border="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber1" cellpadding="2">

-- de andre runder skal selvfølgelig have display:none; !o]

-- bemærk også, at der _skal_ være enhed på længder i css, ellers _skal_ fortolkeren overse propertyen (men jeg ved godt, at visse browsere overtræder reglerne på det punkt !-)
Avatar billede sonped Nybegynder
23. februar 2005 - 17:12 #2
Kan ikke få det til at virke. Jeg kan ikke få vist en tabel ved tryk på radiobutton.
Jeg er meget nu i HTML så hvis det kan skæres mere ud i pap vil det nok hjælpe det ser sådan ud nu:
<head>

<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<script type="text/javascript">
function visSkjulRunde(id){
  for(i=1;i<=4;i++){
    document.getElementById('runde'+i).style.display = 'none';
  }
  document.getElementById(id).style.display = 'block';
}
</script>

<form name="formmailler" action="http://www.websup.dk/formmailler.php" method="post">

<input type="hidden" name="modtager_email" value="">

<input type="hidden" name="emne" value="tipning i cuppen">

<input type="hidden" name="medsend" value="runde;kamp1;kamp2;kamp3;kamp4">

<input type="hidden" name="url" value="http://www.skruse.1go.dk/tak.htm">

Navn: <input type="text" name="afsender_navn" onChange="formmailler.require.value = this.value + ';' + formmailler.afsender_email.value" size="20"><br>

Email: <input type="text" name="afsender_email" size="30" onChange="formmailler.modtager_email.value = 'sonped@hotmail.com;' + this.value ; formmailler.require.value = formmailler.afsender_navn.value + ';' + this.value"><br>

Kamp1:<input type="text" name="kamp1" size="4" maxlength="3"><br>
Kamp2:<input type="text" name="kamp2" size="4" maxlength="3"><br>
Kamp3:<input type="text" name="kamp3" size="4" maxlength="3"><br>
Kamp4:<input type="text" name="kamp4" size="4" maxlength="3"><p>

<input type="submit" value="Send"><br>

kamp1<input type="radio" value="runde1" onclick="viSkjulRunde(this.value);">
kamp2<input type="radio" value="runde2" onclick="viSkjulRunde(this.value);">&nbsp;
</p>

</form>

<div id="runde1" style="display:none;position: absolute; top: 74; left: 431; width: 297; height: 92">
  <table border="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber1" cellpadding="2">
    <tr>
      <td width="44%"><span style='font-family:Verdana;color:black'>
      <font size="2">FC Pølsebakken</font></span></td>
      <td width="8%"><b>VS</b></td>
      <td width="48%" align="right">
      <span style='font-family:Verdana;color:black'> <span class=SpellE>
      <font size="2">Ambro</font></span><font size="2"> Stars</font></span></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="44%"><span style='font-family:Verdana;color:black'>
      <font size="2">Symposion FC</font></span></td>
      <td width="8%"><b>VS</b></td>
      <td width="48%" align="right">
      <span style='font-family:Verdana;color:black'><font size="2">Team </font> <span class=SpellE>
      <font size="2">Jaungryde</font></span></span></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="44%"><span style='font-family:Verdana;color:black'>
      <font size="2">AC </font> <span class=SpellE><font size="2">Sondrup</font></span></span></td>
      <td width="8%"><b>VS</b></td>
      <td width="48%" align="right">
      <span style='font-family:Verdana;color:black'><font size="2">Dynamo </font> <span class=SpellE>
      <font size="2">Lippo</font></span></span></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="44%"><span style='font-family:Verdana;color:black'>
      <font size="2">Die </font> <span class=SpellE><font size="2">sternen</font></span></span></td>
      <td width="8%"><b>VS</b></td>
      <td width="48%" align="right">
      <span style='font-family:Verdana;color:black'><font size="2">FC POWLS</font></span></td>
    </tr>
  </table>
</div>

<div id="runde2" style="display:block;position: absolute; top: 74; left: 130; width: 297; height: 92">
  <table border="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber1" cellpadding="2">
    <tr>
      <td width="44%"><span style='font-family:Verdana;color:black'>
      <font size="2">FC Pølsebakken</font></span></td>
      <td width="8%"><b>VS</b></td>
      <td width="48%" align="right">
      <span style='font-family:Verdana;color:black'> <span class=SpellE>
      <font size="2">Ambro</font></span><font size="2"> Stars</font></span></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="44%"><span style='font-family:Verdana;color:black'>
      <font size="2">Symposion FC</font></span></td>
      <td width="8%"><b>VS</b></td>
      <td width="48%" align="right">
      <span style='font-family:Verdana;color:black'><font size="2">Team </font> <span class=SpellE>
      <font size="2">Jaungryde</font></span></span></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="44%"><span style='font-family:Verdana;color:black'>
      <font size="2">AC </font> <span class=SpellE><font size="2">Sondrup</font></span></span></td>
      <td width="8%"><b>VS</b></td>
      <td width="48%" align="right">
      <span style='font-family:Verdana;color:black'><font size="2">Dynamo </font> <span class=SpellE>
      <font size="2">Lippo</font></span></span></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="44%"><span style='font-family:Verdana;color:black'>
      <font size="2">Die </font> <span class=SpellE><font size="2">sternen</font></span></span></td>
      <td width="8%"><b>VS</b></td>
      <td width="48%" align="right">
      <span style='font-family:Verdana;color:black'><font size="2">FC POWLS</font></span></td>
    </tr>
  </table>
</div>
Avatar billede roenving Novice
23. februar 2005 - 17:16 #3
-- hvis du kun har to runder, skal du også skrive i<=2 i funktionen !-)
Avatar billede sonped Nybegynder
23. februar 2005 - 17:19 #4
Der skal være 14 runder når det engang kommer til at virke, håbe du kan hjælpe. Regnede med at jeg kunne kopiere fra 2 til 14 hvis der da ikke er meget forskel.
Avatar billede roenving Novice
23. februar 2005 - 17:23 #5
-- det er der heller ikke, men du får en fejl i funktionen, hvis ikke antallet svarer præcis til (eller er større !-) end det tal, som funktionen dur til ...

<script type="text/javascript">
function visSkjulRunde(id){
  for(i=1;i<=2;i++){
    document.getElementById('runde'+i).style.display = 'none';
  }
  document.getElementById(id).style.display = 'block';
}
</script>
Avatar billede sonped Nybegynder
23. februar 2005 - 17:29 #6
så hvis jeg skriver 14 er det vel iorden. men kan stadig ikke få vist nogen tabel. der opstår en fejl iflg. IE
Avatar billede roenving Novice
24. februar 2005 - 00:55 #7
Tallet i funktionen må _aldrig_ være højere end det faktiske antal ...
Avatar billede sonped Nybegynder
26. februar 2005 - 00:22 #8
Hvis tallet er 2 og jeg har 2 tabeller virker det stadig ikke.
kan ikke vælge en radiobutton så den bliver aldrig rigtigt aktiv.
Avatar billede roenving Novice
26. februar 2005 - 05:53 #9
Hrm ...

der manglede et lille s i funktionskaldet:

kamp1<input type="radio" name="kamp" value="runde1" onclick="visSkjulRunde(this.value);">
kamp2<input type="radio" name="kamp" value="runde2" onclick="visSkjulRunde(this.value);" checked>&nbsp;

-- jeg har også tilføjet en name-attribut, så de opfører sig som radio-knapper, og sat en checked ind i den forud valgte ...

-- derudover er længde-angivelser i css-style faktisk ugyldige og skal overses efter standarden, hvis der ikke er enhed på (men jo, jeg ved godt, at visse browsere er ligeglade med standarderne på det område !-)

<div id="runde2" style="display:block;position: absolute; top: 74px; left: 130px; width: 297px; height: 92px;">
Avatar billede sonped Nybegynder
27. februar 2005 - 14:49 #10
Det ser ud til at virke nu. tak for hjælpen.
Er der ikke en smart måde at have tabelerne på. Det er lidt uoverskueligt når der skal være 14 tabel i min HTML kode
Avatar billede roenving Novice
27. februar 2005 - 14:56 #11
-- man kan godt udskrive f.eks. via noget javascript, men så skal du skrive en javascript-database, som man kan udfylde tabellerne med, og jeg ikke, at du umiddelbart får ret meget mere overskuelighed ved det !-)

-- els velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
27. februar 2005 - 14:56 #12
... og jeg tror ikke ...
Avatar billede sonped Nybegynder
28. februar 2005 - 15:51 #13
husk at svare på det samme spørgsmål under frontpage. hvis du vil have de point.
Avatar billede roenving Novice
01. marts 2005 - 07:35 #14
-- og tak for point ;~}