Avatar billede kasperh Nybegynder
22. februar 2005 - 16:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slet af filer i underbiblioteker.

Hej

Hvis jeg skriver:
dir *\*.gif
Melder den fejl. Hvordan lister man så alle filer i underbiblioteker med en speciel extension?
Bemærk, ikke alle underbiblioteker, kun det første underbibliotek.

Kasper
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2005 - 17:31 #1
hAR DU GJORT DET FRA KOMMANDOFORTOLKEREN ? ALTSÅ -> KØR -> cmd -> og så skrevet det i den sorte skærm
Avatar billede collin Nybegynder
22. februar 2005 - 18:45 #2
Hmm... den er svær! Hvis du i din StartMenu vælger Kør.. og skriver cmd /k dir *.gif vil du få alle gif filer der ligger i mappen C:\Documents and Settings\[user navn]. Hvis du vil se filerne i en anden mappe (lad os sige C:\Programmer)må du skrive cmd /k dir C:\Programmer\*.gif Hvis du også vil se gif filerne i alle undermapper skal du efter kommandoen lave mellemrum og skrive /s Hvis du vil gemme resultatet i en tekst fil skriver du > C:\Dokumenter\fillist.txt (eller noget tilsvarende men > skal være der)Men hvordan du kan inkludere undermapperne kun til den første niveau.... det ved jeg ved filen ikke.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
22. februar 2005 - 19:51 #3
Denne kommando skulle gerne liste alle .gif filerne:

for /F %I in ('dir /B /AD') do @if exist %I\*.gif for /F %Z in ('dir /B %I\*.gif') do @echo %I\%Z

Kommandoen køres fra en dos-box i mappen.
Hvis du ændrer echo til del bliver de slettet.
Avatar billede kasperh Nybegynder
23. februar 2005 - 13:53 #4
bertelbrander: Det ser ud til at virke, men den lister ikke hele filnanvnen. Jeg tror ikke det kan li' at der er mellemrum i nogle af navnene. :]
Kan du fikse det?

Kan du ikke smide et svar?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
23. februar 2005 - 19:39 #5
Put følgende i en .bat fil, læg den i mappen og kør den:

@echo off
for /F "tokens=*" %%I in ('dir /B /AD') do (
  if exist "%%~I\*.gif" (
      for /F "tokens=*" %%Z in ('dir /B "%%~I\*.gif"') do (
        @echo "%%~I\%%~Z"
      )

Hvis du ændrer echo til del bør den slette filerne.
Avatar billede kasperh Nybegynder
24. februar 2005 - 11:11 #6
Mange tak. Du mangler at smide et svar.
Avatar billede kasperh Nybegynder
24. februar 2005 - 11:17 #7
Måske kan du også hjælpe mig emd denne:
http://www.eksperten.dk/spm/594205
Avatar billede kasperh Nybegynder
03. november 2010 - 17:42 #8
Bertel, giver du mig ikke et svar?
Avatar billede kasperh Nybegynder
23. september 2011 - 11:27 #9
Lukkes