Avatar billede ai_rayzor Nybegynder
22. februar 2005 - 15:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

iframe, gennemsigtig baggrund

Hey..

Jeg bruger en baggrund på hovedsiden, men ikke i iframen. Iframen skal være transparent, men hvordan gør man det?

problemet kan bedst ses ved at kigge her: www.dan-lund.dk/tcm med IE.

Nogen der kan hjælpe?

(til co-admin: vidste ikke om det var den rigtige kategori, flyt venligst spørgsmålet hvis det er tilfældet :)
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
22. februar 2005 - 15:23 #1
Det ser sgu helt kanon ud i Firefox...

Kan noget af dette bruges:

http://forums.htmlcenter.com/showthread.php?t=649

"You have to resolve 2 (two) things:

First, in the main page, where you have the <iframe> tag, add this simple attribute:

allowtransparency="true"

Example:

<iframe name="info" src="main.html" width="561" height="479" scrolling="auto" align="top" frameborder="0" marginwidth="0"
marginheight="0" allowtransparency="true">
// some code for browsers who are not able to view the <iframe> tag
</iframe>

Second, you have to put the transparency to the pages that should load into the <iframe>, with CSS like this:

<style type="text/css">
<!-- BODY {background:none transparent;}-->
</style>

It really works"

(taget fra den side)
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
22. februar 2005 - 15:26 #2
Avatar billede miss-g Seniormester
22. februar 2005 - 16:02 #3
Der står en masse gode fif om Iframes her:
http://www.webdesignskolan.com/dreamweaver/iframe/iframe.htm

Se punkt 5 - meget enkelt *S*
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
22. februar 2005 - 16:03 #4
Jeg lægger også lige et svar..
Avatar billede ai_rayzor Nybegynder
22. februar 2005 - 20:22 #5
@rasmuslarsen2
Tak fordi du pastede koden herind :) - meget nemmere end links, og jeg kan smide det direkte ind på siden ;D

@miss-g
Rigtigt nice link du kom med der, det beholder jeg lige, der står mange fede ting med css som jeg egentlig godt kunne bruge - derfor får du også point :)

Det endelige resultat kan ses på: www.dan-lund.dk/tcm

Mange tak for hjælpen begge 2 - super ;D
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
22. februar 2005 - 20:26 #6
Lidt sjovt at det så helt rigtigt ud allerede inden i Firefox men ikke i IE :D
Avatar billede ai_rayzor Nybegynder
22. februar 2005 - 21:10 #7
hehe ja :D

..men også temmelig logisk :)
Dels fordi at IE jo ikke er med på standarderne, men også dels fordi at baggrunden jo ikke var defineret i <body>-tag'et, som burde gøre den gennemsigtig i alle browsere.

Det burde jo være logisk for M$, at hvis der ikke er nogen baggrund defineret, skal IE squtte indsætte en selv.. hehe :)

Nok om Browserkrigen.

/luk