Avatar billede slammer12 Nybegynder
22. februar 2005 - 14:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

importere Excel data til Word

Forestil jer dette:
En ordre tastes ind i Excel (indeholder ordrenr, navn på kunde samt alle oplysninger om ordren).
I Word oprettes en produktionsstyringsplan.
I denne skal det være muligt at trække visse oplysninger om ordren ud fra Excel blot ved at indtaste ordrenummeret.

Kan det overhovedet lade sig gøre?
Avatar billede rvm Nybegynder
22. februar 2005 - 14:36 #1
Selvfølgelig, men det kræver noget programmering. Ligger alle ordre i samme Excel- fil?
Avatar billede slammer12 Nybegynder
22. februar 2005 - 14:37 #2
Ordrerne er gemt i hver sin excel fil med hver sit ordrenummer.
Avatar billede rvm Nybegynder
22. februar 2005 - 14:41 #3
Så er det bare at lave noget kode, der åbner den rigtige fil og henter oplysninger fra celler i Excel ind i bogmærker i Word.
Avatar billede slammer12 Nybegynder
22. februar 2005 - 14:43 #4
nemli´ja....

Men hvor starter jeg? Har du nogle tricks på lager?
Avatar billede rvm Nybegynder
22. februar 2005 - 14:44 #5
jep - er lige i gang med et eksempel
Avatar billede rvm Nybegynder
22. februar 2005 - 14:54 #6
'Husk at sætte referancen til Excel via Tools/References Microsoft Excel X.X Object Library
Sub IndsætFraExcel()

Dim xlApp As Excel.Application
Dim svar as Integer

'Opretter Excelobjektet xlApp
Set xlApp = CreateObject("Excel.Application")
xlApp.Visible = True

'Her indtastes ordrenummeret
svar = InputBox("Indtast ordrenummer", "Hent oplysningere")

'Excelregnearket med åbnes
xlApp.workbooks.Open FileName:="C:\\" & svar & ".xls"

'Henter data fra Excel over i bogmærke i Word
ActiveDocument.Bookmarks("sagsnummer").Range.Text = xlApp.Range(a1).Value

xlApp.Quit
Set xlApp = Nothing

End Sub
Avatar billede slammer12 Nybegynder
22. februar 2005 - 14:57 #7
tak, tak. Nu er jeg ikke superbruger i hverken det ene eller det andet officeprg. Så derfor er jeg nødt til at vide: Hvor skal jeg helt præcist indsætte koden som du har lavet? i Word?
Avatar billede rvm Nybegynder
22. februar 2005 - 16:19 #8
Åben Word
Optag en makro, der f.eks. skriver noget tekst
Funktioner/Makro Indspil ny makro
Tryk Alt+F8
Find din makro og tryk Rediger

Nu er du i makromiljøet

Din makro starter med "Sub" OgSåDetDuHArKaldtDen()
og ender med "End Sub"

Slet din makro og kopier min makro ind i stedet for

Stadig i makromiljøet vælger du "Tools/References" og finder "Microsoft Excel X.X Object Library" på listen og sætter flueben i den.

Nu kan du lukke makromiljøet

Indsæt et bogmærke i Word, der hedder "Ordrenummer" og opret en Éxcelfil, hvor ordrenummeret er filnavnet, samtidigt med at ordrenummeeret står i celle A1.

I Word vælger du nu Alt+F8, vælger min makro og trykker kør
Avatar billede rvm Nybegynder
22. februar 2005 - 16:51 #9
En lille fejl havde indsneget sig i mit indlæg :-)

Indsæt et bogmærke i Word, der hedder "sagsnummer" og opret en Éxcelfil, hvor ordrenummeret er filnavnet, samtidigt med at ordrenummeeret står i celle A1.
Avatar billede slammer12 Nybegynder
22. februar 2005 - 23:07 #10
Så langt, så godt!

Jeg har oprettet en Excel-fil og en makro i word, samtidigt har jeg indsat et bogmærke i word.
Men nu får jeg en fejlmeddelse der peger på denne linie i makroen: ActiveDocument.Bookmarks("ordrenummer").Range.Text = xlApp.Range(a1).Value
Avatar billede rvm Nybegynder
23. februar 2005 - 07:48 #11
Havde lige glemt: "" omkring a1 - her er en linie der virker - har lige testet den :-)
ActiveDocument.Bookmarks("ordrenummer").Range.Text = xlApp.Range("a1").Value