Avatar billede a_c Nybegynder
22. februar 2005 - 14:15 Der er 1 løsning

Sammenlign 2 tabeller

Hej
Jeg har 2 views der hiver data fra 2 forskellige databaser.
De to views Orders og Orders_simon skulle være identiske.
jeg har brug for at køre en query der sammenligner de 2 tabeller og returnerer de records hvor feltet STATUS er forskelig fra den ene tabel til den anden.
Altså med andre ord i Pseudo kode:
Returner alle hvor PONO i Orders = PONO i orders_simon og hvor
release_no i orders= release_no i orders_simon og hvor status i orders er <> fra status i orders_simon.

Jeg har prøvet at køre et statement der gør lige nøjagtig det, men  det returnerer ikke noget.

På forhånd tak.
Avatar billede lap Nybegynder
22. februar 2005 - 14:20 #1
select orders.*
from orders, orders_simon
where orders.pono = orders_simon.pono
and orders.release_no = orders_simon.release_no
and orders.status != orders_simon.status;