Avatar billede rpedersen Nybegynder
22. februar 2005 - 12:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udskrift fra formular

Jeg skal have lavet en udskrift der skal se ud som det man ser på skærmen i en formular. Jeg regner med at der skal være en print knap på formularen som skal kunne udskrive den record man har fat i. Problemet er at jeg har 2 underformulare med ret mange felter og der er også nogle beregninger. for at få beregningerne med på udskriften skal jeg vel lave dem igen, eller er det smartere at gemme dem i databasen og så hive dem frem på udskriften ?

Hvordan får jeg udskriften til kun at udskrive den record jeg står på i formularen ?
Avatar billede mugs Novice
22. februar 2005 - 14:05 #1
Såfremt feltet er numerisk:
DoCmd.OpenReport "RAPPORTNAVN", acViewPreview, , "[TABELNAVN]![ID] = " & Me!ID & ""

Hvis det er alfanumerisk:

DoCmd.OpenReport "RAPPORTNAVN", acViewPreview, , "[TABELNAVN]![ID] = '" & Me!ID & "'"
Avatar billede rpedersen Nybegynder
22. februar 2005 - 15:02 #2
Det virker fint, men jeg har så nogle beregnede felter på formularen, de er jo selvfølgelig ikke med da de ikke er i databasen, kan jeg trække dem med ind på printet, eller skal jeg lave beregningen igen i rapporten ?
Avatar billede mugs Novice
22. februar 2005 - 16:24 #3
Jeg foretrækker at lave beregninger "så langt tilbage" i databasen som muligt. Om det er teknisk korrekt ved jeg ikke. Men det er korrekt, at du ikke kan anvende formularens beregnende felter i en rapport.

Men prøv om ikke du kan lave dine beregninger i den forespørgsel, der ligger til grund for rapporten ved hjælp af udtryk. Du kan evt. bruge udtryksgeneratoren, den er til god hjælp, hvis du ikke har prøvet det før.
Skal du have totaler er du dog nødt til at placere disse i rapportfoden.

Hvis du får lavet disse beregnende udtryk i forespørgslen, så prøv at anvende guiden Rapport. Den tilbyder dig en gruppering om beregning af subtotaler og totaler i både tal og procenter.
Avatar billede terry Ekspert
22. februar 2005 - 19:30 #4
why cant you make the calculations in the report just as you do in the form?
Avatar billede rpedersen Nybegynder
23. februar 2005 - 09:00 #5
Jeg kan sådan set også godt lave dem igen, men der er vel altid større mulighed for fejl når man skal lave den samme beregning igen.
Avatar billede mugs Novice
23. februar 2005 - 11:14 #6
Hvis formularen og rapporten kommer fra samme forespørgsel, skal du kun lave beregningerne een gang i forespørgslen. Disse udtryk (beregninger) kan du så trække ind i både formular og rapport.

Iøvrigt tak for point ;o)