Avatar billede izemate Nybegynder
22. februar 2005 - 10:42 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Anden menu placering (coolmenu)

Hej.

Jeg har en CoolMenu.
Mit problem er at man skal definere hvor menuen skal placeres efter px eller % fra venstre kant og toppen.

Jeg vil gerne have at den bare skal ligge i den <td> man ligger menuen i.

Her er stedet for hvor definere placeringen

//Placement properties
oCMenu.rows=0 //This controls whether the top items is supposed to be laid out in rows or columns. Set to 0 for columns and 1 for row - Value 0 || 1
oCMenu.fromleft=0 //This is the left position of the menu. (Only in use if menuplacement below is 0 or aligned) (will change to adapt any borders) - Value: px || "%"
oCMenu.fromtop=0 //This is the left position of the menu. (Only in use if menuplacement below is 0 or aligned) (will change to adapt any borders) - Value: px || "%"
oCMenu.pxbetween=0 //How much space you want between each of the top items. - Value: px || "%"

her kan menuen ses
http://www.media4.dk/menu/menu13.html

Jeg har lagt den i den miderste tabel men som i kan se ligger den sig bare ud i kanten.

På forhånd tak

<\\izemate
Avatar billede synfab Nybegynder
22. februar 2005 - 10:52 #1
http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/?m=31

lidt nede under "other exsamples" er der 3 eksempler på table-placement
Avatar billede izemate Nybegynder
22. februar 2005 - 11:07 #2
synfab > jeg har prøvet at lege lidt med CSSen men kan ikke få det til at virke.
måske du kan hjælpe ?

<\\izemate
Avatar billede izemate Nybegynder
22. februar 2005 - 11:09 #3
synfab > eller du kan måske vise mig hvordan man får table placement1 til at kører til højre istedet for venstre.

<\\izemate
Avatar billede synfab Nybegynder
22. februar 2005 - 11:20 #4
tricket er at placere et billede eller et andet objekt der hvor du ønsker din menu, og så angive objektets id i funktionen "findPos":

function findPos(){
  if(bw.ns4){  //Netscape 4
    x = document.layers.layerMenu.pageX
    y = document.layers.layerMenu.pageY
  }else{ //other browsers
    x=0; y=0; var el,temp
    el = bw.ie4?document.all["DIT_OBJ"]:document.getElementById("DIT_OBJ");
    if(el.offsetParent){
      temp = el
      while(temp.offsetParent){ //Looping parent elements to get the offset of them as well
        temp=temp.offsetParent;
        x+=temp.offsetLeft
        y+=temp.offsetTop;
      }
    x+=el.offsetLeft
    y+=el.offsetTop
  }
  //Returning the x and y as an array
  return [x,y]
}
pos = findPos()

Herefter kan du placere menu således:

oCMenu.fromLeft=pos[0]
oCMenu.fromTop=pos[1]
oCMenu.onresize="pos = findPos(); oCMenu.fromLeft=pos[0]; oCMenu.fromTop=pos[1]"
Avatar billede izemate Nybegynder
22. februar 2005 - 11:23 #5
det du skriver der er det ikke det samme som den originale ? altså at man placere menuen alt efter hvormange px fra venstre / top?

det vil jeg nemlig ikke have da det ikke kan bruges når man har forskellige opløsninger.
den skal bare aligne sig i tabellen
Avatar billede synfab Nybegynder
22. februar 2005 - 11:42 #6
du skal bare aligne det objekt du bruger i findPos()-funktionen
Avatar billede izemate Nybegynder
22. februar 2005 - 12:00 #7
synfab > Jeg er ikke så god til det javascript halløj. Vil du lave menuen om så den passer til tabellen? hvis jeg hæver point satsen til en 130 point ?
Ellers skriv hvis du vil have flere point.

Menuen kan hentes her
www.media4.dk/menu/menu13.zip

På forhånd tak
<\\izemate
Avatar billede synfab Nybegynder
22. februar 2005 - 12:08 #8
jeps - jeg kigger på det om en times tid
Avatar billede izemate Nybegynder
22. februar 2005 - 12:21 #9
super.
Avatar billede synfab Nybegynder
22. februar 2005 - 13:38 #10
har nu hentet filen men er ikke helt med på hvad det er du er ude efter...
Avatar billede synfab Nybegynder
22. februar 2005 - 13:46 #11
se evt. hvordan det er gjort her: http://www.mas-hovik.dk/
Avatar billede izemate Nybegynder
22. februar 2005 - 17:25 #12
hmm synes eller det var godt forklaret i spørgsmålet.

Kort og godt:
Det jeg vil have er at menuen skal ligge i en tabel.

<\\izemate
Avatar billede roenving Novice
22. februar 2005 - 17:30 #13
Sæt id på tabelcellen, og smid det ind i stedet for "DIT_OBJ" ...
Avatar billede izemate Nybegynder
22. februar 2005 - 17:38 #14
jeg er med på id på tabelcellen men ved ikke helt hvad du mener med "DIT_OBJ" hvor det skal defineres hennne.?
Avatar billede izemate Nybegynder
22. februar 2005 - 20:53 #15
jeg har prøvet med den div og en en style=" position: absolute;" men det virker kun i IE :-\
Avatar billede izemate Nybegynder
22. februar 2005 - 22:34 #16
jeg lukker igen.. løste problemet ved at bruge en anden menu
takker for jeres hjælp.. smider i ikke lige et svar ? så kan vi lige deles om pointne :-)
Avatar billede roenving Novice
23. februar 2005 - 16:35 #17
Jamen, det kan da bare løses sådan:

function findPos(){
  if(bw.ns4){  //Netscape 4
    x = document.layers.layerMenu.pageX
    y = document.layers.layerMenu.pageY
  }else{ //other browsers
    var el = bw.ie4?document.all["DIT_OBJ"]:document.getElementById("DIT_OBJ");
    for(var x=y=0;el!=null;x+=el.offsetLeft,y+=el.offsetTop,el=el.offsetParent);
}
  //Returning the x and y as an array
  return [x,y]
}
pos = findPos();

-- og cellen skrives så sådan:

<td id="DIT_OBJ">menuen !-)</td>
Avatar billede roenving Novice
23. februar 2005 - 16:36 #18
-- og els velbekomme '-)
Avatar billede izemate Nybegynder
23. februar 2005 - 16:45 #19
så mangler vi lige synfab
Avatar billede synfab Nybegynder
23. februar 2005 - 16:48 #20
sådan :o)
Avatar billede roenving Novice
23. februar 2005 - 17:16 #21
-- tak for point ;~}