Avatar billede asbjorn1 Nybegynder
22. februar 2005 - 00:28 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Windows Application vb.exe fra VB 6.0

Jeg sidder med den fulde Microsoft Visual Studio.Net 2003 pakke og har leget lidt med Visual Basics Windows Application.

Programmerne kører fint - men vb.exe-filerne vil ikke køre på en computer uden Visual Studio pakken og derved bliver det jo lidt kedeligt kun at lave programmer til sig selv!?

Ved nogen hvordan vb.exe evt. kan konverteres, så den kan køre alene vha. XP styresystemet?
Avatar billede plx Nybegynder
22. februar 2005 - 00:32 #1
Hvis du installerer 'Package & Deployment Wizard' kan du lave en installationsfil, og sikre at alle de nødvendige filer kommer med
Avatar billede asbjorn1 Nybegynder
22. februar 2005 - 00:41 #2
Har prøvet, men PDW ligger ikke under hjælpe-index - hvordan installeres  'Package & Deployment Wizard'???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. februar 2005 - 00:46 #3
Avatar billede plx Nybegynder
22. februar 2005 - 00:49 #4
Den ligger under visual studio tools

toonybrandt> ofte bruges der flere filer end lige den ene
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. februar 2005 - 01:25 #5
plx > Jeg er ikke kendt med den specifikke applikation, men det er jo ikke en enkelt fil, men en pakke. Der står også dette på download-siden:

"vbrun60sp5.exe is a self-extracting executable file that installs versions of the Microsoft Visual Basic run-time files required by all applications created with Visual Basic 6.0. The files include the fixes shipped with Visual Studio 6.0 Service Pack 5."

For mig lyder det som om det rammer rimeligt præcist.
Avatar billede plx Nybegynder
22. februar 2005 - 01:34 #6
Wizard'en tager også højde for alle andre komponenter i projektet, som ikke ligger i den runtime-installation.
Avatar billede asbjorn1 Nybegynder
22. februar 2005 - 01:36 #7
Hej Tonny!

JO - jeg tror også du har ramt plet - instruktionen i MSDN er

1. Add a deployment project to your solution.
2. Associate the deployment project with your application project.
3. Specify where files will be installed.
4. If you need to add files that are not compiled into your project (such as Help files), you can add them.
5. If your application uses Microsoft Data Access Components (MDAC) version 2.6 or later, add a launch condition to check for it.
6. Build the deployment project.
7. Run the .NET Framework redistributable (Dotnetfx.exe).
8. Run the setup executable to install your application files on another computer.

Dette beskrives ikke nærmere... har desværre ikke en bærbar eller lign. jeg kan teste vbrun60sp5.exe af på! Mit endelige mål er at kunne samle programmet evt. i en .msi fil, der kan åbne programmet direkte...
Avatar billede asbjorn1 Nybegynder
22. februar 2005 - 01:37 #8
... PDW bruges ikke længere i VB.NET 6.0
Avatar billede plx Nybegynder
22. februar 2005 - 01:40 #9
Ok, jeg havde så heller ikke set det var til .NET