Avatar billede udklym Nybegynder
21. februar 2005 - 22:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hændelse

Jeg har ændret Datatypen for feltet ProduktID i tabllen Produkter fra, at være et nummer felt til at være et tekst felt, grunden til denne er, at jeg har varenummer med både tal og bogstaver. Herefter er jeg støt på det problem at nedenstående hændelse i min formular ikke længere fungere, hvad kan jeg gøre. ????

Databasen er forøvrigt sample databasen "Northwind" som ligger i office pakken.

Private Sub ProduktID_AfterUpdate()
On Error GoTo Err_ProduktID_AfterUpdate

    Dim strFilter As String

    ' Evaluer filteret før det vidergives til funktionen DLookup.
    strFilter = "ProduktID = " & Me!ProduktID

    ' Slå produktets pris pr. enhed op, og tildel den til kontrolelementet Pris pr enhed.
    Me![SalgsPris] = DLookup("[SalgsPris]", "ProduktNavn", strFilter)

Exit_ProduktID_AfterUpdate:
    Exit Sub

Err_ProduktID_AfterUpdate:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_ProduktID_AfterUpdate

End Sub
21. februar 2005 - 22:47 #1
Private Sub ProduktID_AfterUpdate()
On Error GoTo Err_ProduktID_AfterUpdate

    Dim strFilter As String

    ' Evaluer filteret før det vidergives til funktionen DLookup.
    strFilter = "ProduktID = '" & Me!ProduktID & "'"

    ' Slå produktets pris pr. enhed op, og tildel den til kontrolelementet Pris pr enhed.
    Me![SalgsPris] = DLookup("[SalgsPris]", "ProduktNavn", strFilter)

Exit_ProduktID_AfterUpdate:
    Exit Sub

Err_ProduktID_AfterUpdate:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_ProduktID_AfterUpdate

End Sub
Avatar billede jensen363 Forsker
21. februar 2005 - 22:49 #2
Thomas > er du der ?
21. februar 2005 - 22:50 #3
si
Avatar billede jensen363 Forsker
21. februar 2005 - 22:50 #4
Avatar billede udklym Nybegynder
21. februar 2005 - 22:55 #5
Tak for svaret, men det fungere stadig ikke. Jeg får ikke hændelsen til at indsætte data fra feltet "SalgsPris" når jeg slår produktID op.
21. februar 2005 - 22:58 #6
I din indledende tekst skrive du, at tabellen hedder "Produkter", men i din DLookup i koden, slår du op i tabellen "ProduktNavn"

Er koden korrekt?
Avatar billede udklym Nybegynder
21. februar 2005 - 23:08 #7
Mange tak hjælpen, det fungere efter hensigten.
21. februar 2005 - 23:08 #8
Super :o)
21. februar 2005 - 23:11 #9
Husk at lukke spørgsmålet :o)
21. februar 2005 - 23:20 #10
udklym?
Avatar billede udklym Nybegynder
31. oktober 2008 - 13:34 #11
Mange tak for hjælpen