Avatar billede tblaster Nybegynder
21. februar 2005 - 21:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

onClick på td virker ikke

Hvad er der lige galt med denne onClick?

Sideliste = Sideliste & "<TD width=29 height=23 onClick='index.asp' onMouseOver=""this.background=''"" background=""Pics/talknap.gif"" onMouseOver=""this.background=''"" onMouseOut=""this.background='Pics/talknap.gif'""><DIV align=center>"

Jeg får ingen fejl men min onclick virker ikke.

Hele min sektion hvor jeg udskriver ovenstående ser således ud:
VisLink = "index.asp?Size=" & SE_SizeX & "&funktion=" & SE_Funktion & "&ParentID=" & RQ_ParentID & "&Kategorie=" & SE_Kategorie & "&strSoeg=" & Session("Soeg") & "&KID=" & Request("KID") & "&Visning="
Sideliste    = Sideliste & "<TD width=29 height=23 onClick='index.asp' onMouseOver=""this.background=''"" background=""Pics/talknap.gif"" onMouseOver=""this.background=''"" onMouseOut=""this.background='Pics/talknap.gif'""><DIV align=center>"
Sideliste     = Sideliste & "<Span class=adresse><A onmouseover=""window.status='Visning';return true"" onmouseout=""window.status='GnsSA';return true"" href=""" & VisLink & RQ_Visning & "&page=" & i & """>"
Sideliste     = Sideliste & "<Span class=brod>" & i
Sideliste     = Sideliste & "</a></Span>"
Sideliste     = Sideliste & "</DIV></TD>"
Avatar billede binde Nybegynder
21. februar 2005 - 21:52 #1
Værdien af onclick attributten fortolkes som script.
Lige nu har du blot angivet et filnavn - det skal ændres til f.eks.:
onclick='location.href="index.asp";'
Avatar billede tblaster Nybegynder
21. februar 2005 - 21:55 #2
det hjælper ikke ... den registrer stadig ikke at man må kunne trykke på hele cellen:
onClick='location.href=""index.asp"";'
Avatar billede binde Nybegynder
21. februar 2005 - 22:08 #3
Hvorfor har du double-double-quotes?
Avatar billede tblaster Nybegynder
21. februar 2005 - 22:10 #4
fordi det er asp jeg udskriver det i ... så ender det med at blive til:
onClick='location.href="index.asp";'
Avatar billede olebole Juniormester
21. februar 2005 - 22:56 #5
<ole>

  onClick=""location.href='index.asp'""

/mvh
</bole>
Avatar billede tblaster Nybegynder
22. februar 2005 - 17:21 #6
Nope det gør heller ikke tricket.
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2005 - 02:11 #7
Så gør du noget galt, når du tester. Prøv at vise os, hvad der bliver skrevet ud i ViewSource
Avatar billede tblaster Nybegynder
25. februar 2005 - 23:10 #8
<TD width="29" height="23" onClick='location.href=index.asp' onMouseOver="this.background=''" background="Pics/talknap.gif" onMouseOver="this.background=''" onMouseOut="this.background='Pics/talknap.gif'">
        <DIV align="center"><SPAN class="adresse"><A onMouseOver="window.status='Visning';return true" onMouseOut="window.status='Åben link';return true" href="index.asp?Size=1024x768&funktion=Liste&ParentID=0-326&Kategorie=350&strSoeg=&KID=&Visning=&page=2"><SPAN class="brod">2</A></SPAN>
        </DIV>
    </TD>
Avatar billede roenving Novice
26. februar 2005 - 05:24 #9
Det ser godt nok mystisk ud, for ud over en helt ornsvag fejl med spans er der da en del, som virker helt tåbeligt ...

-- måske er det sådan det skal se ud, når det er færdigt !-)

<TD style="text-align:center;width:29px;height:23px;cursor:pointer;background-image:url(Pics/talknap.gif);" onclick='location.href=index.asp?Size=1024x768&funktion=Liste&ParentID=0-326&Kategorie=350&strSoeg=&KID=&Visning=&page=2' onmouseover="this.style.backgroundImage='';window.status='Visning';return true;" onmouseout="this.style.backgroundImage='url(Pics/talknap.gif)';window.status='Åben link';return true;">
  <SPAN class="brod">2</SPAN>
</TD>
Avatar billede tblaster Nybegynder
26. februar 2005 - 10:15 #10
Det hjalp lidt! Smid et svar!
Avatar billede roenving Novice
26. februar 2005 - 10:18 #11
Okay '-)
Avatar billede roenving Novice
26. februar 2005 - 10:56 #12
Tak for point ;~}