Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 20:16 Der er 53 kommentarer og
1 løsning

Grafik problemmer *Help!*

Jeg sidder her med en maskine der skal sættes op til Counter-Strike LAN-By-Night :-D
Men..! Det eneste gfx kort vi kunne skaffe til den var et Voodoo1 (Righteous). Ham der skal spille på den ville nok blive rigtig glad hvis i kan hjælpe.
Problemmet:
Når man starter Counter-strike(Cs) og vælger Direct3D er alle tekstures grå(!) og maskinen kan overhovedet ikke trække spillet.
Hvis vi vælger openGL får vi fejlmeddelse om at opløsningen ikke er understøttet uanset hvilken opløsning vi vælger. SoftwareMode virker.
Computeren er en AMD-k6 400Mhz m. 96MB RAM.
*Fatter minus*
**Mange points da det haster!!*
Avatar billede wismann Nybegynder
24. marts 2001 - 20:19 #1
opdater driverne til kortet og husk at hente opengl fra www.opengl.com der er de nyeste driver til opengl...

*Wismann*
Avatar billede ellert Nybegynder
24. marts 2001 - 20:19 #2
Har i prøvet at hente de nyeste drivere:
ftp://ftp2.3dfx.com/drivers/voodoo_graphics/vg-w9x-q3.exe

Hvis i har den, så skulle i gerne kunne køre OpenGL optimalt..! Håber det virker?
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:19 #3
Har du opdateret til de nyeste drivere?
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:20 #4
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 20:23 #5
De nyeste drivers er lagt ind.
Nyeste OpenGL er også blevet lagt ind.
Hjælper ikke.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
24. marts 2001 - 20:27 #6
Hvilket OS kører i ?
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:27 #7
Hvad er den nøjagtige fejlmeddelse?
Avatar billede makse Nybegynder
24. marts 2001 - 20:29 #8
Du skal bruge 3DFX miniGL driveren.

Åben X:\\SIERRA\\Half-Life\\gldrv\\drvmap.txt

I den står linien 3dfxgl.dll 3Dfx Mini Driver
Ret den til gldrv\\3dfxgl.dll 3Dfx Mini Driver

Og så skal du vælge \"3Dfx Mini Driver\" i Half-Life
konfiguration.

Hvis du ikke har 3dfxgl.dll kan du hente den på nettet.
Finder lige et link.
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 20:31 #9
Win98
\"fejlmeddelsen\" er \"The selected OpenGL mode is not supported by your Video card.\"
I andre maskiner virker det kort med de opløsninger...
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 20:34 #10
Makse>> Sådan står det allerede, og vi har den fil :-/
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:36 #11
Hvis du kan forstå tysk så står løsningen her

CS | Fehler im HL Patch 1.*.*.* nach 1.1.0.4 16. 11. 2000 oXygen
Die Betroffenen:
Alle Besitzer von Voodoo Karten, die normalerweise mit dem 3Dfx mini driver spielen und den Half-Life Patch nach 1.1.0.4 direkt auf die Ur-Version installiert haben.

Das Symptom:
Nach dem Installieren des Patches funktioniert der 3dfx mini driver nicht mehr, es erscheint die Meldung: \"the selected opengl mode is not supported by your video card\" (oder so ähnlich ;)

Die Lösung:
Kopieren Sie sie die Datei 3dfxgl.dll aus dem Verzeichnis Half-Life/gldrv/ in das Half-Life/ Verzeichnis und der 3dfx mini driver funktioniert wieder.

Das Ganze hab ich am eigenen Leib erfahren hehe.

Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 20:36 #12
*Fatter keines tysk* :-(
???
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:39 #13
Heller ikke mig men løsningen står der
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
24. marts 2001 - 20:40 #14
Kopier filen 3dfxgl.dll fra : halflife/gldrv/ til half-life mappen
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 20:40 #15
Hmm, smid lige et svar så...
Så du kan få de points hvis det virker :-)
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:42 #16
løsningen kopier filen 3dfxgl.dll fra folderen Half-Life/gldrv/ til Half-Life/ så skulle det virke
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:44 #17
Har du prøvet det?
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 20:44 #18
Virker heller ikke :-(
*ARGH!!*
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 20:46 #19
Half-Life og Counter-strike er nyinstalleret og alt virker fint i SoftwareMode så det udelukker nok alt andet end 3D kortet ...
Er totalt lost her ...
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:47 #20
Her er en meget dårligt oversættelese

den forbavse: al indehaver i [[Voodoo]] kort, den normal hos dem 3[[Dfx]] [[mini]] [driver] leg og den hjulpet-[liv] [lappe] efter 1...104 lede oven på den nok så forhenværende-gengivelse installeret godskrive. den tegn: efter den oprette i den [lapper] fungerer den 3[[dfx]] [[mini]] [driver] ikke flere, sig ser ud den kundgørelse: \"[den] [udsøgt] [lukke op] mode [er] savn [understøttet] [af] [jeres] video [card]\" (eller sådan omtrent ligedannet;) den løsning: afskrift hun hun den [data] 3dfxgl.dll [outfield] den liste hjulpet-[liv]/[[gldrv]]/i den hjulpet-[liv]/liste og den 3[[dfx]] [[mini]] [driver] fungerer igen. den det hele [[hab]] selv oven på den besidde livmoder lære [[hehe]].
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:48 #21
Der er vel ikke andet at gøre end at skifte kortet ud med et andet
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:49 #22
Har du den nyeste half-life 1106 ?
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 20:50 #23
*LOOOL!*
Ingen mening i det :-D
Har forstået pointen i det, men som sagt så virker det ikke.
Det er jo også galt i D3D...Så er det overhovedet Glide det er galt med...??
Avatar billede zhark Nybegynder
24. marts 2001 - 20:51 #24
Hvad med at opdatere driverne til mobo, en væsentlig ting! Er det Via chipset?
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:51 #25
Prøv at slette half-life og counter-strike og hente den nyeste version af cs og half-life
Avatar billede makse Nybegynder
24. marts 2001 - 20:51 #26
Har du prøvet med WickedGL driveren?

Kan hentes her:
http://www.voodoofiles.com/471
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 20:53 #27
Ja, Cs og HL er opdateret.

Og ang. nyt kort:
Ja, det skal skiftes. Det er kun et midlertidigt kort der skal bruges denne weekend. Det er der problemmet ligger. På mandag er det for sent og vi har desuden prøvet alt for at skaffe et andet.
Sååå, medmindre du kommer et smut til Fredericia med et PCI 3D-gfx kort hjælper det ikke ;-)
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:53 #28
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:56 #29
Prøv at slette CS og HL alligevel og installere de nye det var det der var galt med tyskren cs
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. marts 2001 - 20:57 #30
Hvis i disable flere settings i jeres Video Options Menu, eks. tåge der kræver meget Video ram.

/per
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 20:57 #31
Half-life er som sagt nyinstalleret. Det samme gælder Cs. Hjælper ikke at geninstallere da det er grafikken det er galt med. Har lige testet det i andre spil. Virker ikke..
*Prøver lige de drivers*
Mobo? Aner ikke hvilket...
Hold on..
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 21:00 #32
Disabler noget på en 400Mhz med 96MB RAM? :-/
Den kan næsten køre det uden 3dfx så det burde ikke gøre nogen forskel.
Og som sagt: Det virker ikke i _NOGEN_ 3d spil så det er ikke half-life/cs...men kortet/driverne.
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 21:00 #33
Hvafor nogle filer brugte du da du installre hl og cs?
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 21:03 #34
Hvilke filer?
Orginalt Half-Life og det samme Cs som ligger på alle de andre maskiner der er her...
*Fra samme CD*
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 21:07 #35
Half-Life 1.1.0.6 Full har du brugt den?
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 21:08 #36
Nej, det er ikke Via chipset..
Wicked driver´s virker ikke med Voodoo 1...
*Man kan ik vælge voodoo1 i setup*

Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 21:10 #37
Kapla>>Nej, det er en update.
Men når det virker på denne maskine og de andre burde det så ikke være ligemeget?
*Prøver at DL den fulde version*
Avatar billede makse Nybegynder
24. marts 2001 - 21:10 #38
Prøv evt. 3dfx 1.49 MiniGL Driveren.
http://www.voodoofiles.com/3582
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 21:13 #39
Makse>>Har jeg prøvet... :-(
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 21:21 #40
Kort resume´:
1. Ingen 3D spil virker.
2. Alle drivers er skiftet ud op til flere gange.
3. Kortet -virker- i andre maskiner.
4. Det er ikke Via chipset.
5. Spillet -virker- i sowtwareMode.
Nogen der fatter noget? Jeg er i hvert fald totalt lost.
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 21:25 #41
Prøv at formater
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 21:39 #42
Kapla>>Nej vel? :-P

Well, tak for alle jeres svar indtil videre.
Keep `em comming!
Vi er nu igang med at spille så svar fra mig vil tage noget tid.
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 21:46 #43
Avatar billede makse Nybegynder
24. marts 2001 - 22:05 #44
Hvis ingen 3D spil virker, kan der være noget der laver konflikt med kortet. Check i Systemegenskaber.

Eller i skulle måske prøve med DirectX 7.0
Kan hentes på www.tweakup.dk

Hvis i bruger DX8 nu, kan i hente et program her www.directxbuster.de til at afinstallere det med.
Avatar billede teknik Juniormester
24. marts 2001 - 22:59 #45
Det i mangler er 3dFX egen Open_GL miniport drivere  (den originale)
Af ukedte årsager er den ikke længere på 3dFX eget site, men jeg fandt den ovre hos
www.Reactorcritical.com
her er link til download http://www.reactorcritical.com/files/3dfx/miniinst-v3.exe

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
24. marts 2001 - 23:02 #46
..når man har kørt installationen af den, så kan den scanne PC\'en for understøttede spil.
Det skal den have lov til, og under den proces, så skal den så finde Half-life.
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 23:46 #47
*Kigger lige på det*
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 23:50 #48
Kapla>>Wine??
Er det bare mig eller er det ikke til Linux? ;-)
Avatar billede dust Nybegynder
24. marts 2001 - 23:51 #49
Makse>>Vi startede med at prøve i DirectX 7 og har nu DirectX 8 lagt ind. Så det er heller ikke der problemmet ligger...

Teknik>>Downloader og tester lige det der nu :-)
Avatar billede dust Nybegynder
25. marts 2001 - 00:04 #50
Teknik>>Virker stadig ikke.
Jeg kan ikke vælge en eneste opløsning i OpenGL der virker. Får stadig den samme fejlmeddelse..
Så vidt jeg kan se er der ingen konflikt med noget andet hardware..
Stadig lost :-/
Avatar billede teknik Juniormester
25. marts 2001 - 03:17 #51
>>dust
Når miniport driveren er installeret, og fungerer efter hensigten, så skal du få muligheden for at vælge 3Dfx mini driver i menuen nederst til venstre (i det skærmbillede, hvor der vælges open_GL)
..Har du valgt den ??

..jeg kan se, at jeg i min egen version af HL -også har en \"3Dfx OpenGL for Voodoo1\"...
-har aldrig selv brugt den, men der er muligvis én som er specielt beregnet til voodoo1
de ved jeg ikke hvad skal hedde...

Kørte i en \"søgning\" ?? og fandt den HL.exe ?
....hvis ikke søgningen starter automatisk, så skal der komme en knap til det ind i egenskaber for skærm - under en 3Dfx fane.

Avatar billede dust Nybegynder
25. marts 2001 - 04:24 #52
Teknik>>Ja, søgningen kørte som den skulle og fandt HL. Jeg har også valgt den i spille men fik samme fejl.
En voodoo1 driver i den menu?
Har jeg aldrig set, men råb da lige højt hvis nogen ved hvad det er for noget :-)
Avatar billede teknik Juniormester
25. marts 2001 - 12:51 #53
...så kniber det sg* ...men nu er \"LAN-by-night\" vel også ovre...
En mere tidskrævende \"workaround\" er at kopiere spillet fra én anden, som kører med samme opsætning, men det kan jo godt være svært at hitte en vodoo1 bruger. De fleste vodoo1 kort er vvist på vej \"på pension\"
Avatar billede dust Nybegynder
27. marts 2001 - 15:30 #54
Well, nu er problemt jo løst da LAN´et er slut :-/