Avatar billede smiley2 Nybegynder
24. marts 2001 - 19:46 Der er 3 kommentarer

session_onend

der skulle vel ikke være noget i vejen for at oprette en DSN-less forbindelse til en access DB, og slette nogle poster med SQL \"DELETE FROM\" i \"sub session_onend\" i global.asa?

kan man ikke oprette db connections i global.asa? Jeg kan godt f.eks sætte en application variabel \"onend\", men det med databasen kan jeg ikke få til at virke.

Jeg smider min kode op senere hvis nogen ikke kan afvise at det lader sig gøre... lige nu har jeg desværre ikke adgang til den.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
24. marts 2001 - 20:03 #1
Du kan vel lave det i en funktion ?!?
Avatar billede smiley2 Nybegynder
24. marts 2001 - 20:13 #2
en funktion i global.asa? Ville det hjælpe? Det kan jeg dårligt forestille mig, men jeg er heller ikke ekspert.
Avatar billede soerens Nybegynder
26. marts 2001 - 16:41 #3
Jeg laver en DSN-less forbindelse på et af de sites jeg driver (SpilNu.dk) i global.asa, og har ikke de store problemer med det.

Her er koden for hvordan jeg gør (bemærk, DSN strengen ligger i en apllikationsvar):

  Set cnnSpilNu = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  cnnSpilNu.Open Application(\"strDSN\")

Kig lige din Application Log igennem i Event Vieweren på serveren, det er her fejlmeddelelser fra global.asa havner.

Ellers, post lidt kode, så skal vi nok få det løst ;-)

/SørenS.