Avatar billede klpklp Nybegynder
21. februar 2005 - 16:38 Der er 11 kommentarer

HJÆLP! MIn computer hopper ud af spil!!

Hej...
Jeg har et problme med min computer. Når jeg spiller har den det med at hoppe ud på skrivebordet uden varsel eller genstarter.
Jeg har opdateret alt på computeren og skiftet næsten alt ud (undtagen bundkort og kabinet).
Nogle der kan hjælpe mig??

Hilsen
KLP KLP
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
22. februar 2005 - 09:37 #1
bliver den meget varm? enten får den for varmt eller også løber du tør for ram. De mest sandsynlige ting når du har opdateret drivere. kan også være ram der er defekt. Hent memtest, www.memtest86.com og undersøg dine ram. hent everest, www.lavalys.com til at undersøge hele din pc's systemopsætning incl hardware.
Avatar billede klpklp Nybegynder
22. februar 2005 - 16:40 #2
Angående ram så har jeg prøvet at skifte ud fem gange og spillet hoppet ud på dem alle. Angående varmen så viser biossen 57-65 gradr og jeg har også taget kabinettet af men intet virker. Virker ikke som om det er varmen.
  Det sidste program du anbefalede kunne jeg ikke finde ud af. Fik det installeret men blev ikkke klogere :O) Det er en mystisk com jeg har :O)

den rapport den gav mig ser yd til at være rigtigt
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
23. februar 2005 - 08:45 #3
hvis bios siger så høj temp, trænger du hårdt til en køler på din cpu, eller hvis den er ny, så måske en god til kabinettet. Har du husket at give kølepasta, da du satte køler på cpu? den temp burde være i windows når den arbejder, bios skal gerne 10 gr. ned
Avatar billede klpklp Nybegynder
23. februar 2005 - 20:33 #4
hej er det ikke noget med de der 65 grader ikke er særligt høj for en amd maskine ?.
og jeg har også husket kølepasta.
  da jeg byggede computeren lage jeg win 2000 ind der var igen problemer, da jeg lage win om og satte win xp ind kom problemerne. så ville jeg sætte win 2000 tilbage
men samme fejl. har prøvet med 2 win 2000 cd,er og fem win xp cd,er.

men være gang jeg lægger win xp ind og win starte før første gang siger den har '
oprettet en log fejl. hvad du måske hvad der er galt

med venlig hilsen klpklp
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
24. februar 2005 - 08:36 #5
når du forklarer det på den måde er det et spørgsmål om driverne til XP. Det kan være du ikke kan køre med de nyeste drivere, prøv at lægge dine win2000 drivere på igen. du kan prøve at finde logfilen og kaste den op her, så skal jeg se om den er læsbar/forståelig, så den kan tolkes. du har vel formatteret mellem installationsforsøgene?
Avatar billede klpklp Nybegynder
25. februar 2005 - 20:10 #6
hej igen det er ikke muligt at find log filen. og jeg også huske at formatteret mellem installationerne. det er lig som at computer ser sig sur på nogle spil.
for være gang jeg lægger win om der nogel forskellige spil som den bare hopper ud af. det syndts jeg mærkligt  har du måake flere mulighedder til hvad der er galdt

venlig hilsen klpklp
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
28. februar 2005 - 09:54 #7
kan du mangle strøm? hvor stor strømforsyning har du på? Temperaturen har jeg ikke fået undersøgt nærmere om er normal, ved godt amd kører lidt varmere, men når det er en bios temp, er jeg lidt loren ved det (der er forskel på windows og bios temp).
Avatar billede klpklp Nybegynder
28. februar 2005 - 18:11 #8
det er en 400 w, strømforsygning det skulle være nok skulle jeg mene. kan det godt skylles at min cpy køler ikke køler godt nok ?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
01. marts 2005 - 08:28 #9
sagtens, hvis processoren bliver for varm, bliver den ustabil. har du stadig den diagnose everest lavede? så kan du jo prøve at smide den op, så vi kan se hvad den sagde. 400 w er absolut nok, medmindre du kører med alt muligt ekstraudstyr.
Avatar billede klpklp Nybegynder
01. marts 2005 - 20:49 #10
hej jeg har lavet everest raport. der står rigtigt maget skal det hele op på her.?
men der står at min tempertur er i windows er 63 c når den bare køre internet er det for meget

hilsen klpklp
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
02. marts 2005 - 08:57 #11
jeg ved godt den er diger, men prøv at finde det væsentlige afsnit, konklusionen og læg op. Hvad type processor,ram, mobo, køler og grafikkort samt dens kommentarer omkring dem er de væsentligste i dit tilfælde, tror jeg. også temperatur rapport. Fandt lige dette omkring temp på amd: http://eksperten.dk/spm/369584. iflg. det er din processor ikke for varm