Avatar billede puppetmaster Nybegynder
21. februar 2005 - 10:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Append rows to destination table

Jeg er ved at sætte et DTS job op, som jeg har sat til Append, men når jeg kører jobbet, skriver den fejl ved alle alle tabellerne (der er allerede data i tabellerne):
The statement has been terminated. Cannot insert value NULL into column 'id', table 'minDatabase.dbo.minTabel'; column does not allow nulls. INSERT fails.

id er ganske rigtigt en primær nøgle i SQL Serveren, men de tabeller som jeg henter fra Access har ikke denne nøgle (den er kun oprettet i SQL Server)

Hvordan fortæller jeg SQL Server at alle de data der hentes fra Access tabellerne skal have hægtet en primær nøgle på? Kan SQL Server ikke selv indsætte en værdi, fortløbende, for hver record?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
21. februar 2005 - 10:16 #1
Jeg har forsøgt med en anden tabel, hvor der ikke er primær nøgler i, der kan jeg godt importere, men så er problemet jo bare at værdier der allerede eksisterer i tabellerne bliver duplikeret, så der ligger 2 gange så mange records og 3 gange så mange igen næste gang..... :(
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
21. februar 2005 - 10:20 #2
Hvad med et job der sletter alle data i tabellerne før de nye data hentes ind? Hvordan skal sådan et DTS se ud?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
21. februar 2005 - 11:29 #3
I Enterprise Manageren kan jeg sagtens tilføje en record, men når der skal importeres, går det galt.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
21. februar 2005 - 11:45 #4
Gør det at jeg opretter et autonummeringsfelt i Access backend'en og bruger DTS til at importere dataene, hvor eksisterende data slettes først.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
21. februar 2005 - 11:52 #5
Hvis du bruger "Copy table(s) and row(s) ..." har du mulighed for at bede den om at ignorere felter. Klik på Transform-knappen.