Avatar billede gp Nybegynder
20. februar 2005 - 17:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Højre stilling af tal i input felt

I min form der henter dataer fra min MySql db, har jeg et problem med mit tal format, dels vil jeg gerne have det til at se sådan ud 1.890,00 eller 55,50 og skulle det gerne højre stilles så det ser pænt ud. Hvad gør jeg.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
20. februar 2005 - 17:46 #1
CSS , (nej ikke asp)

<input type="text" style="text-align: right;" value="1982,024" />

og til at replace . med , bruger du bare en replace funktion.
Avatar billede gp Nybegynder
20. februar 2005 - 17:54 #3
Men hvordan bringer er så funktionen ind i min form?

Function FormatNumberDemo
  Dim MyAngle, MySecant, MyNumber
  MyAngle = 1.3  ' Define angle in radians.
  MySecant = 1 / Cos(MyAngle)  ' Calculate secant.
  FormatNumberDemo = FormatNumber(MySecant,2) ' Format MySecant to two decimal places.
End Function
Avatar billede clscableguy Praktikant
20. februar 2005 - 23:01 #4
<input type="text" style="text-align: right;" value="<% =FormatNumberDemo %>" />
Avatar billede gp Nybegynder
20. februar 2005 - 23:30 #5
Og min der sådan ud:
<input type="text" name="TPris" size="10" value="<%Response.Write rs("Pris")%>">
Avatar billede clscableguy Praktikant
21. februar 2005 - 07:47 #6
response.write og = er det samme
Avatar billede gp Nybegynder
21. februar 2005 - 08:20 #7
Ja, Men rs("Pris") kommer fra min DB, hvordan for jeg min Function til at køre?
Avatar billede clscableguy Praktikant
21. februar 2005 - 08:46 #8
du skal bare kalde din funktion, men jeg kan ikke se noget input til din funktion.

<input type="text" name="TPris" size="10" value="<%Response.Write FormatNumberDemo(rs("Pris"))%>">

men din funktion skal nok have et input:
Function FormatNumberDemo(x)
Avatar billede clscableguy Praktikant
21. februar 2005 - 08:47 #9
men hvad er det din funktion skal gører ved rs("pris") ?

hvis det bare er at lave 2 decimaler. Så skal du jo bare gører sådan her:

<input type="text" name="TPris" size="10" value="<%Response.Write FormatNumber(rs("Pris"), 2)%>">
Avatar billede gp Nybegynder
21. februar 2005 - 17:27 #10
clscableguy:
Ja hvor ment kan de være, laver du et svar!!!
Avatar billede clscableguy Praktikant
21. februar 2005 - 17:31 #11
:)