Avatar billede mulemule Nybegynder
20. februar 2005 - 16:55 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

WebSpeed med Router ?

Hvis jeg bestiller wep-speed, med en fast ip hos tele danmark. Kan jeg så købe min egen personlige router et andet sted og få det til at spille ?

Kan man godt købe webspeed med fast ip, og få det til at virke uden af have en router ?

Mvh
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. februar 2005 - 17:06 #1
Hvia du vil a´ flere pcére sat til, direkte til modemét, skal du købe en sktra ip, hvis du køre igennem routeren, skal du ikke..O)
Avatar billede haverslev Novice
20. februar 2005 - 17:09 #2
IP-adresser
Der hører én offentlig dynamisk IP-adresse til dit Webspeed-abonnement.
Du kan få én ekstra offentlig, dynamisk IP-adresse for 10 kr. pr. måned.

Du kan også vælge at få én fast IP-adresse til 49 kr. pr. måned.
Vælger du én fast IP-adresse, kan du ikke samtidig have én eller flere offentlige dynamiske IP-adresser.

Uanset om du vælger en FAST IP eller Dynamisk IP, kan du sagtens købe din egen router og kører med den.

Hvis du vælger 1 Fast IP og ikke nogen router, kan du kun kører med en pc på nettet.
Samme er gældende for dynamisk IP - 1 IP = 1 computer på nettet.
Fordelen ved dynamiske IP, er at du kan købe flere Dynamiske IP`er og derved have flere pc`ere på nettet via en Hub/switch
Avatar billede mulemule Nybegynder
20. februar 2005 - 17:13 #3
OK, men jeg skal bruge en fast ip, fordi jeg skal køre en "test server".

Men hvis jeg køber en Router, er der så ikke flere forskellige slags, er der nogen ting man skal være opmærsom på, hvad skal Routeren hedde for at det vil virke ?

Vil den her f.eks. virke : http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=12523

Mvh og super mange tak, indtil videre.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. februar 2005 - 17:30 #4
det skulle der ikke være noget ben i..O)
Avatar billede haverslev Novice
20. februar 2005 - 17:31 #5
Stort set alle routere kan bruges, incl. den du linker til.
Men jeg kender ikke en hel masse til Belkin, har dog lige checket produktet på deres HP.
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=200302&pcount=&Product_Id=151182&Section.Section_Path=%2FRoot%2FNetworking%2FWiredNetworking%2FCableDSL%2E%2E%2EyRouters%2F
Avatar billede mulemule Nybegynder
20. februar 2005 - 18:09 #6
Tak.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. februar 2005 - 18:19 #7
selv tak..O)