Avatar billede thbala Nybegynder
20. februar 2005 - 16:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

"usynlig knap"

hvordan laver man en knap der ikke kan ses.. meningen er at man skal kunne trykke på forskellige dele af et billede som skal virke som forskellige knapper.
hvis det er muligt skal knapperne ikke være rektangulære men det er ikke den vigtigste del af spørgsmålet..

men er det muligt at afgrænse et område som virker som en knap??
Avatar billede plazm Nybegynder
20. februar 2005 - 16:31 #1
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 16:34 #2
Er ikke delphi programmør... men mit forslag ville være, at du istedet gør følgende... når der bliver klikket med musen i dit program så bliver der lige hurtigt tjekket på hvilke kordinator der blev klikket og ud fra det kan der så udføres en handling..

så kan du jo sige alt mellem 0 - 10 så gør den sådan her.. alt mellem 11 - 20 så gør den sådan.
Avatar billede martinlind Nybegynder
20. februar 2005 - 16:37 #3
kalp >> Du har fat i det rigtige
plazm >> der er en verden uden for HTML :)
Avatar billede plazm Nybegynder
20. februar 2005 - 16:39 #4
Ej, sorry, sidder og sover i min egen verden.
Har lige lavet en masse html, og læst lidt spørgsmål om html, css osv her inde, så jeg kikkede ikke lige hvilken kategori det var.
Min fejl

Sorry
Avatar billede thbala Nybegynder
20. februar 2005 - 18:26 #5
det lyder som en mulighed Kalp.. men kan du (eller en anden) fortælle mig hvordan man gør lidt mere konkret
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 18:31 #6
martinlind er mere delphi ekspert end mig så hvis du er heldig kan han give et eksempel i delphi kode:)
Avatar billede f2f4 Novice
23. februar 2005 - 10:01 #7
>thbala
En simpel måde:
På en form, et panel, eller noget helt andet skal du oprette en OnMouseDown event. Ex. vist herunder.

procedure TfKSAktie.pnlClientMouseDown(Sender: TObject;
  Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
  inherited;
  if ((0<X) and (X<50) and (0<Y) and (Y<50)) then //rektangulært område, men kan laves mere specielt
    beep; //hændelsen ved klik indenfor krardratet

end;
Avatar billede thbala Nybegynder
23. februar 2005 - 11:10 #8
jeg fandt ud af det.. så jeg takker for hjælpen fra alle.. mangler bare lige et "svar"
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2005 - 11:17 #9
Andre kan også ligge svar hvis du vil fordele:) og ellers en anden hvis du vil give point til en anden.
Avatar billede thbala Nybegynder
23. februar 2005 - 13:39 #10
det var sådan set dig der løste mit problem så må det jo også være dig der får point :)
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2005 - 13:52 #11
Jeg siger tak for point:)