Avatar billede boyzone Nybegynder
20. februar 2005 - 15:58 Der er 2 kommentarer

Udtræk fra database til generering af kodeoversigt

Hey folkens.

Er der en der har en fantastisk idé til at løse følgende lille problem.

Jeg sidder og laver en adgangskontrol til en side. Jeg har taget udgangspunkt i en kode hvor jeg skal angive en liste med brugernavne og koder efter følgende system;

<?
$user_passwords = array (
    // user1 is the login name and password1
    // is that users password. Add as many
    // lines as you like.
    "navn1" => "kode1",
    "navn2" => "kode2",
    "navn3" => "kode3"
    );
?>

Jeg vil nu gerne have lavet en php-forespørgsel der kan generere denne streng automatisk udfra en database med felterne "id" og "kode"
Er dette muligt, og hvordan gør jeg det, så jeg får koden ind i den anden kode?

Tak for hjælpen derude
Avatar billede flappen Nybegynder
22. februar 2005 - 14:28 #1
Hmmm forstår jeg dig ret når du siger at du vil have lavet en side som viser hvilket koder der hører til hvilket navn ?
Avatar billede boyzone Nybegynder
22. februar 2005 - 22:53 #2
Min side ser ud som en almindelig log-in side med en form til at skrive id, og en kode, og så en submit-knap.
Dette er en php-fil som kalder et andet dokument som det ovenfor hvor alle id og koder skal kunne listes i.
Problemet er at som det virker nu skal jeg skrive alle de individuelle koder og id i hånden som ovenstående form ("navn1" => "kode1", "navn2" => "kode2", osv...) men jeg vil hellere have php dokumentet til at hente disse data fra en database.
Men da denne liste allerede ligger i en <? - - - ?> kommando, kan jeg så lave endnu en <?php - - - ?> forespørgsel inde i den anden, så jeg kan få lavet et udtræk som kan bruges, eller skal jeg lave noget helt andet?

Grundfilerne til kodebeskyttelsen kan findes på siden : http://www.xaviermedia.com/download/files/cpp_free/93029/091091/cookieprotection_11.zip

Der vil jeg gerne ændre i filen "settings.php" så den selv henter en liste med koder og id - så jeg på en anden side kan give brugerne mulighed for selv at ændre i deres private oplysninger, så jeg ikke selv skal rette i en laaaaang tekststreng.

Tusind tak for din hjælp - der følger ekstra bonus-point til dig hvis du kan hitte på en løsning der virker =O)