Avatar billede noob-manden Nybegynder
20. februar 2005 - 12:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Er der et "betal pr. salg" system til download?

Hej Eksperter!

Jeg har et mindre firma, og jeg vil gerne give mine venner mm. mulighed for at tjene lidt penge på at reklamere for mig. Men jeg har kun råd til at give betaling for  klik der fører til salg.

Så er der ikke et system eller noget jeg kan sætte op på min server og styre det derfra?

Håber I kan hjælpe mig!
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2005 - 13:20 #1
så skal du have en session-variabel du sætter på den side de kommer på.. så kan du se det når de køber noget
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2005 - 13:20 #2
på den side dit banner linker til kan du sige

$_SESSION['hvor_de_kom_fra'] = $_SERVER['HTTP_REFERER'];
Avatar billede noob-manden Nybegynder
20. februar 2005 - 13:34 #3
Jamen hvad skal de så have på deres sider? Skal banneret ikke hedde noget eller hva?

Og skal $_SESSION['hvor_de_kom_fra'] = $_SERVER['HTTP_REFERER']; bare sættes ind på den side man kommer til efter en ordre er gået igennem?
Avatar billede coderdk Praktikant
20. februar 2005 - 13:50 #4
Du kan ikke regne med HTTP_REFERER - Få dine venner til at linke til f.eks. http://www.example.dk/linkfra.php?navn=en_ven og lad så dette script sætte $_SESSION['linkfra'] = $_GET['navn'] - Når der så bliver solgt noget, så registrér $_SESSION['linkfra'] hvis der er noget i den :)
Avatar billede noob-manden Nybegynder
20. februar 2005 - 14:16 #5
coderdk >>> Jeg er ikke så god til php *øver mig stadig* Er der mulighed for at du kan lave et eksempel til mig... som jeg så kan se hvordan virker og så arbejde videre på det?

*For prøvede lidt, men kunne ikke rigtig finde ud af det, sorry*
Avatar billede coderdk Praktikant
20. februar 2005 - 14:57 #6
linkfra.php:

<?php

  session_start();
  $_SESSION['linkfra'] = $_GET['navn'];

?>
<html><head><title>Redirecting</title><script type="text/javascript" language="javascript">
window.location.href = '/index.php';
</script></head><body><a href="/index.php">Klik her hvis du ikke kommer videre</a></body></html>

Når folk bestiller, indsætter du så $_SESSION['linkfra'] i et felt i din tabel, hvis det er tomt er de ikke henvist noget sted fra - Husk i det script, skal den første kodelinje (og før al HTML) være session_start() - ellers kan du ikke tilgå din sessionvariabel.
Avatar billede noob-manden Nybegynder
20. februar 2005 - 18:48 #7
Nu har jeg testet det på min private side men kan ikke få noget til at fungere over hovedet...

Siderne er:
http://www.wwjd.dk/link.php
http://www.wwjd.dk/index.php

Undskyld jeg er til så meget besvær... men har virkelig brug for det her.
Avatar billede coderdk Praktikant
20. februar 2005 - 18:59 #8
Du har en fejl i din index.php side :P
Avatar billede noob-manden Nybegynder
20. februar 2005 - 19:19 #9
Jeg har skrevet:

<?

session_start()

$email = "keith@wwjd.dk";
$titel = "Min mailform";

if ($action == "sendmail") {
mail("$email", "$emne", "Fra: $navn \n Besked: $besked", "from: $from");
echo "Tak, <b>".$navn."</b><br>";
echo "Beskeden er hermed sendt!";
} else
echo "<p><h2>".$titel."</h2><hr>";
echo "<form method=\"POST\" action=\"".$PHP_SELF."\">";
echo "<input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"sendmail\">";
echo "Dit navn: <input type=\"text\" name=\"navn\"><br>";
echo "Din e-mail: <input type=\"text\" name=\"from\"><br>";
echo "Din kommentar:<br>";
echo "<textarea name=\"besked\"></textarea><br>";
echo "<input type=\"submit\" value=\"Send\">";
echo "</form>";
$_SESSION['linkfra']
?>

Virker link.php da?  Den ser sådan ud:

<?php

  session_start();
  $_SESSION['linkfra'] = $_GET['navn'];

?>
<html><head><title>Redirecting</title><script type="text/javascript" language="javascript">
window.location.href = '/index.php';
</script></head><body><a href="http://wwjd.dk/index.php">Klik her hvis du ikke kommer videre</a></body></html>
Avatar billede coderdk Praktikant
20. februar 2005 - 19:26 #10
Du mangler et ; i den første linje ;P
Avatar billede noob-manden Nybegynder
20. februar 2005 - 19:42 #11
Nåh... ups...

Men når jeg går ind på http://wwjd.dk/link.php går den med det samme hen til index-siden. Skal den det?

Og til selve problemet... På index-siden står der ikke hvor man er kommet fra... er det som jeg har fejl i koden *Koden står i mit tidligere indlæg, bare med ";"*
Avatar billede coderdk Praktikant
20. februar 2005 - 19:50 #12
index.php:

<?php

    session_start();

    $email = "keith@wwjd.dk";
    $titel = "Min mailform";

    if ( $action == "sendmail" )
    {
        mail( "$email", $_POST['emne'], "Fra: " . $_POST['navn'] . "\nBesked: " . $_POST['besked'], "from: " . $_POST['from'] );
        echo "Tak, <b>".$_POST['navn']."</b><br>";
        echo "Beskeden er hermed sendt!";
    }
    else
    {
        echo "<p><h2>".$titel."</h2><hr>";
        echo "<form method=\"POST\" action=\"".$PHP_SELF."\">";
        echo "<input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"sendmail\">";
        echo "Dit navn: <input type=\"text\" name=\"navn\"><br>";
        echo "Din e-mail: <input type=\"text\" name=\"from\"><br>";
        echo "Din kommentar:<br>";
        echo "<textarea name=\"besked\"></textarea><br>";
        echo "<input type=\"hidden\" name=\"link_fra\" value=\"" . $_SESSION['linkfra'] . "\">";
        echo "<input type=\"submit\" value=\"Send\">";
        echo "</form>";
    }

?>
Avatar billede coderdk Praktikant
20. februar 2005 - 19:50 #13
Avatar billede coderdk Praktikant
20. februar 2005 - 19:50 #14
Og et svar...