Avatar billede delphi-ksh Nybegynder
20. februar 2005 - 00:28 Der er 11 kommentarer

Styring af Windows Media Player ?

Jeg har en Windows Media Player, som jeg kan sætte ind på en hjemmeside (lige præcis hvor jeg vil have den), indlæse en .SWF eller en .MPG fil til den, starte den (<PARAM .. autostart ="true"> og så kører den lige til jeg enten forlader hjemmesiden eller når jeg trykker stop. Hvilken <PARAM parameter  >  skal sættes for at den kun
vil køre 1 (hhv.) 2  (3 - 4 -5 ) gange ?

Tak for hjælpen
K
Avatar billede delphi-ksh Nybegynder
20. februar 2005 - 00:31 #1
Forøvrigt fandt jeg en anden side hvor parametrene "true" og "false" er erstattet af "0" eller "-1". Er det korrekt at "0" = "<TRUE>" og -1 = "<FALSE>" ?
Avatar billede vardox Nybegynder
20. februar 2005 - 00:40 #2
Så vidt jeg ved er det da lidt anderledes :o)
1 = true
0 = false

<param name="PlayCount" value="1">
Avatar billede vardox Nybegynder
20. februar 2005 - 00:43 #3
fandt lige en liste med parameters
www.isflagen.dk/params.txt
Avatar billede delphi-ksh Nybegynder
20. februar 2005 - 14:38 #4
Hej
Omkring: False/true -->  UPS !

Omkring det andet. Tak for referencen. Har kigget lidt på det men min film looper stadig som om den ikke har bestilt andet. Prøvede at sætte PLAYCOunt til 10 , 0 og
-10 (det gjorde overehovedet ingen forskel. Det får mig til at tænke på, om der er en eller anden parameter, der skal sættes når jeg laver video-filen. I så fald hvilken ?  Jeg bruger et relativ billigt web-kamera som eksperimental-model (men skal senere bruge et dyrt senere) og kender du /I et godt "lave-film'-program ?

Foreløbigt tak for hjælpen...

K
Avatar billede vardox Nybegynder
20. februar 2005 - 15:28 #5
Det er desværre ikke denne type opgaver jeg beskæftiger mig med til dagligt.

Mht. et program, så har jeg kun hørt gode ting om "Adobe Premiere", men umiddelbart ville jeg også mene at du kan prøve Windåse XPs indbyggede program "Windows Movie Maker 2".
Avatar billede vardox Nybegynder
20. februar 2005 - 15:30 #6
Hvis du lige smider din <object>kode op (med params selvfølgelig), så prøver jeg at lege lidt med det.
Avatar billede vardox Nybegynder
20. februar 2005 - 15:57 #7
Jeg har lige siddet og leget lidt lokalt...

<object CLASSID="clsid:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" width="380" height="350" ID="WMPplayer7" Name="WMPplayer" CODEBASE="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701" standby="Loading Microsoft® Windows® Media Player components..." type="application/x-oleobject" align="center">
<param name="Filename" value="path">
<embed type="application/x-mplayer2" name="WMPplayer" pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/mediaplayer/en/default.asp" width="380" height="350" transparentatstart="0" controltype="2" showcontrols="0" showdisplay="0" showstatusbar="1" animationatstart="1" SRC="path" autostart="true">
</object>

Ovenstående kode kører kun filen igennem 1 gang. Har testet både med en .wmv og en .wav
Avatar billede delphi-ksh Nybegynder
20. februar 2005 - 16:24 #8
OK-DOKI
Her er (hele) koden:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<!-- saved from url=(0049)http://www.picsurfer.com/m/kelly-02/4.htm?library -->
<HTML><HEAD>
<TITLE>Side 2</TITLE>

<STYLE>
A
{
    TEXT-DECORATION: underline
}
A:link
{
    COLOR: #0000ff
}
A:visited
{
    COLOR: #0000ff
}
A:active
{
    COLOR: #0000ff
}
A:hover
{
    COLOR: #ff0000
}
</STYLE>

</HEAD>

<BODY bgColor=#ffffff leftMargin=0 background="New Page 2-filer/bg2.jpg" topMargin=10 MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0">

<FONT id=flashlink face=Verdana color=#ff0000 size=14 flashcolor="black" flashtype="0">HEJ SA </FONT>

<OBJECT id=MediaPlayer1 codeBase="&#10;&#9;http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701"
type=application/x-oleobject height=502 standby="Loading Microsoft® Windows® Media Player components..." width=572 classid=CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95>

    <PARAM NAME="Loop" Value="False">
    <PARAM NAME="AudioStream" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="AutoSize" VALUE="False">
    <PARAM NAME="AutoStart" VALUE="true">
    <PARAM NAME="AnimationAtStart" VALUE="False">
    <PARAM NAME="AllowScan" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="AllowChangeDisplaySize" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="AutoRewind" VALUE="False">            <!-- 0 -->
    <PARAM NAME="Balance" VALUE="0">
    <PARAM NAME="BaseURL" VALUE="">
    <PARAM NAME="BufferingTime" VALUE="5">
    <PARAM NAME="CaptioningID" VALUE="">
    <PARAM NAME="ClickToPlay" VALUE="False">        <!-- -1 -->
    <PARAM NAME="CursorType" VALUE="0">
    <PARAM NAME="CurrentPosition" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="CurrentMarker" VALUE="0">
    <PARAM NAME="DefaultFrame" VALUE="">
    <PARAM NAME="DisplayBackColor" VALUE="0">
    <PARAM NAME="DisplayForeColor" VALUE="16777215">
    <PARAM NAME="DisplayMode" VALUE="0">
    <PARAM NAME="DisplaySize" VALUE="4">
    <PARAM NAME="Enabled" VALUE="True">                <!-- 0 -->
    <PARAM NAME="EnableContextMenu" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="EnablePositionControls" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="EnableFullScreenControls" VALUE="0">
    <PARAM NAME="EnableTracker" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="InvokeURLs" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="Language" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="Mute" VALUE="0">
    <PARAM NAME="PreviewMode" VALUE="0">
    <PARAM NAME="Rate" VALUE="1">
    <PARAM NAME="SAMILang" VALUE="">
    <PARAM NAME="SAMIStyle" VALUE="">
    <PARAM NAME="SAMIFileName" VALUE="">
    <PARAM NAME="SelectionStart" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="SelectionEnd" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="SendOpenStateChangeEvents" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="SendWarningEvents" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="SendErrorEvents" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="SendKeyboardEvents" VALUE="0">
    <PARAM NAME="SendMouseClickEvents" VALUE="0">
    <PARAM NAME="SendMouseMoveEvents" VALUE="0">
    <PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="ShowCaptioning" VALUE="0">
    <PARAM NAME="ShowControls" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="ShowAudioControls" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="0">
    <PARAM NAME="ShowGotoBar" VALUE="0">
    <PARAM NAME="ShowPositionControls" VALUE="-1">
    <PARAM NAME="ShowStatusBar" VALUE= "-1">
    <PARAM NAME="ShowTracker" VALUE= "-1">
    <PARAM NAME="TransparentAtStart" VALUE="False">
    <PARAM NAME="VideoBorderWidth" VALUE="0">
    <PARAM NAME="VideoBorderColor" VALUE="0">
    <PARAM NAME="VideoBorder3D" VALUE="0">
    <PARAM NAME="Volume" VALUE="-600">
    <PARAM name="PlayCount" value="0">

    <PARAM NAME="WindowlessVideo" VALUE="0">

    <PARAM NAME="Filename" VALUE="d:\Video003.swf">

    <embed type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/" SRC="d:\Video003.swf" name="MediaPlayer1" width="572" height="502" autostart="0" showcontrols="0">
    </OBJECT>

<SCRIPT language=JavaScript>
<!--

function SymError()
{
  return true;
}

window.onerror = SymError;

var SymRealWinOpen = window.open;

function SymWinOpen(url, name, attributes)
{
  return (new Object());
}

window.open = SymWinOpen;

//-->
</SCRIPT>

<SCRIPT language=JavaScript1.2>

if (document.all&&document.all.flashlink){
var flashlinks=document.all.flashlink
if (flashlinks.length==null)
flashlinks[0]=document.all.flashlink

function changecolor(which,type,color){
if (type==0){
if (flashlinks[which].style.color!=color)
flashlinks[which].style.color=color
else
flashlinks[which].style.color=''
}
else if (type==1){
if (flashlinks[which].style.backgroundColor!=color)
flashlinks[which].style.backgroundColor=color
else
flashlinks[which].style.backgroundColor=''
}

if (flashlinks.length==null){
var flashengine='setInterval("changecolor(0,'+flashlinks[0].flashtype+',\''+flashlinks[0].flashcolor+'\')",'+'600)'
eval(flashengine)
}
else
for (i=0;i<flashlinks.length;i++){
var flashengine='setInterval("changecolor('+i+','+flashlinks[i].flashtype+',\''+flashlinks[i].flashcolor+'\')",'+'100)'
eval(flashengine)
}

</SCRIPT>

<SCRIPT language=JavaScript>
<!--
var SymRealOnLoad;
var SymRealOnUnload;

function SymOnUnload()
{
  window.open = SymWinOpen;
  if(SymRealOnUnload != null)
    SymRealOnUnload();
}

function SymOnLoad()
{
  if(SymRealOnLoad != null)
    SymRealOnLoad();
  window.open = SymRealWinOpen;
  SymRealOnUnload = window.onunload;
  window.onunload = SymOnUnload;
}

SymRealOnLoad = window.onload;
window.onload = SymOnLoad;

//-->
</SCRIPT>
</BODY></HTML>

Eventuelle kommentarer er min "forsøgsmodeller" ...

K
Avatar billede vardox Nybegynder
21. februar 2005 - 23:04 #9
Har du prøvet at bruge den kode jeg skrev virkede hos mig?

<object CLASSID="clsid:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" width="380" height="350" ID="WMPplayer7" Name="WMPplayer" CODEBASE="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701" standby="Loading Microsoft® Windows® Media Player components..." type="application/x-oleobject" align="center">
<param name="Filename" value="path">
<embed type="application/x-mplayer2" name="WMPplayer" pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/mediaplayer/en/default.asp" width="380" height="350" transparentatstart="0" controltype="2" showcontrols="0" showdisplay="0" showstatusbar="1" animationatstart="1" SRC="path" autostart="true">
</object>
Avatar billede delphi-ksh Nybegynder
22. februar 2005 - 07:26 #10
Hej

Tak for tilbagemeldingen.

Jeg har faktisk fået det til at virke.
Der var 2 ting galt. Det ene var at <PARAM Playcount VALUE= '0'> skal ændres til ..'FALSE' og det andet var at min "film" ikke var markeret med start- og stop-mærker.

Jeg søgte på WWW efter en .wmv fil og der fik jeg syn for sagenn. Efterfølgende eksperimenter afslørede "alle" mine "bommerter". Så tak for referencen. Her fik jeg osse et redigerings-program (avi -> mpg konvertering).

Forøvrigt da det var dig (1000 tak) som "åbnede" mine øjne skal du da osse have pointene. Gider du sende mig en svar-anmodning ?

K
Avatar billede vardox Nybegynder
22. februar 2005 - 15:20 #11
Det er jeg da glad for, men behold du bare pointene :o)

Vardox