Avatar billede jespertage Nybegynder
19. februar 2005 - 21:43 Der er 9 kommentarer

Helt grøn i linux

Hej jeg har et kontor hvor vi er 2 der sidder og arbejder med xp. vi ville gerne have en server vi kunne lave sikkerhedskopi til dette skal bare virke som et ekstra drev.
men jeg har et problem jeg ville gerne have at serveren var linux jeg fatter ikke en meter at det jeg er blevet anbefalet samba hvordan får jeg sat det op ???
alle 3 pcer sidder i hub.
linux er red hat

håber i kan hjælpe mig
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2005 - 21:46 #1
Du kan jo starte her:
  http://www.eksperten.dk/artikler/382
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2005 - 21:46 #2
Avatar billede jespertage Nybegynder
19. februar 2005 - 21:53 #3
jeg ser på det tak
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2005 - 22:03 #4
jeg ligget et svar som du kan accepetere hvis du får det til at fungere
Avatar billede jespertage Nybegynder
19. februar 2005 - 22:17 #5
((((( Et ud klip fra  http://www.eksperten.dk/artikler/382 )))

jeg fatter ikke helt hvordan jeg gør dette hvor skal det lægges
udskyld jeg er lidt dum til linux men man skal start et sted.

OPSÆTNING AF SAMBA

Første punkt: logonscript. Da det er en windowsmaskine der skal læse scriptet skal det laves på en windowsmaskine, gerne i notepad. Det skal indeholde en linje og der skal stå:
net use h: /home /yes
Den kalder du logon.bat og kopierer den til en diskette.

Derefter skal netlogon-biblioteket laves med kommandoerne:
cd /
mkdir netlogon
chmod 775 netlogon (så alle kan komme til logonscriptet)
Kopier ”logon.bat” ind i ”netlogon” biblioteket og sæt rettigheder med
chmod 775 /netlogon/logon.bat

smb.conf

Hjertet i din opsætning er konfigurationsfilen. Der er mange valgmuligheder i den smb.conf der er
med som standard. Den ligger i /etc/samba.

Du skal lave følgende ændringer:

[global]
workgroup = det_dit_domæne_skal_hedde
netbios name = det_din_server_skal_hedde
fjern semikolon ud for encrypt password (2 stk) og ud for unix password sync (3 stk)
fjern semikolon ud for domain master, preferred master, domain logon, wins support
logon script = logon.bat

[netlogon]
fjern de semikolon der er, og sæt stien til /netlogon
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2005 - 22:31 #6
Den nederste del er en beskrivelse af hvad du skal ligge ind i /etc/smb.conf

Den første del kan du ignorere medmindre du absolut vil have et logon script
Avatar billede jespertage Nybegynder
19. februar 2005 - 22:52 #7
det er også fordi jeg ikke har installer samba inu det må jeg lige finde ud af hvordan jeg gør det
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2005 - 11:30 #8
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 08:40 #9
Stadig problemer ??