Avatar billede cesil Nybegynder
19. februar 2005 - 20:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

datediff i select

hvordan skal den her se ud når det er til mysql

SQL = "SELECT * FROM ordre WHERE valid = 1 AND bannerpartner = " & bannerpartnere(3) & " and DateDiff('d',dato, #" & bannerpartnere(4) & "#) > 0"

fejlen:
SQLState: 42000 Native Error Code: 1064 [TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '('d',dato, ##) > 0' at line 1
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2005 - 20:25 #1
Påstår den ikke at bannerpartnere(4) er "" eller " " ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2005 - 20:25 #2
Jeg var iøvrigt slet ikke klar over at man bruget ## i MySQL
Avatar billede cesil Nybegynder
19. februar 2005 - 20:40 #3
det gør man sikkert heller ikke. Jeg er ved at konverterer fra access til mysql. Gider sgu ikke mere så når der kommer noget jeg ikke umiddelbart ved så ryger spørgsmålet herud.
Kan du løse det? Selvfølgelig kan du det :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2005 - 20:50 #4
Prøv:

SQL = "SELECT * FROM ordre WHERE valid = 1 AND bannerpartner = " & bannerpartnere(3) & " and DATEDIFF(dato, '" & bannerpartnere(4) & "') > 0"
Avatar billede cesil Nybegynder
19. februar 2005 - 21:11 #5
hmm, næ
SQLState: 42000 Native Error Code: 1064 [TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '(dato, '1/1/2005') > 0' at line 1
/adm/banner_main.asp, line 17

SQL = "SELECT * FROM ordre WHERE valid = 1 AND bannerpartner = " & bannerpartnere(3) & " and DATEDIFF(dato, '" & bannerpartnere(4) & "') > 0"
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2005 - 21:40 #6
Hvad siger den til:

?
Avatar billede cesil Nybegynder
19. februar 2005 - 21:49 #7
den siger det samme. Også med 2005-01-01
Avatar billede cesil Nybegynder
19. februar 2005 - 22:09 #8
smid et svar. Jeg har fået det til at fungerer
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2005 - 22:32 #9
ok