Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
19. februar 2005 - 01:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! Har et ASUS A7N8X-X kan jeg bruge DUAL channel ram til det

HJÆLP! Har et ASUS A7N8X-X kan jeg bruge DUAL channel ram til det, eller SKAL jeg bruge Dual channel ram til det..?
jeg har 512 MB DUAL channel ram liggende.. kan jeg bruge dem til mit ovennævnte bundkort..?
Der sad 512 MB single channel ram fra start. men har lige fået 512 mb DUAL channel ram, og de er lige så store fysisk som mine single channel ram, så tænkte jeg måske kunne erstatte mine single channe, med dual channel. men ville lige spørge først.. har desværre ikke flere point til rådighed, så giver de sidste væk fo dette spørgsmål.
/Jeppe7100
Avatar billede halifax Nybegynder
19. februar 2005 - 01:53 #1
Nej, du kan og skal ikke bruge dual channel til det board.
Dual channel er ikke nævnt met ét ord på Asus eget specifikations site
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-X&langs=01
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
19. februar 2005 - 03:13 #2
Er det ellers et ok bundkort til en AMD 3200+  ? Er der et bedre et..?
Avatar billede halifax Nybegynder
19. februar 2005 - 07:42 #3
Fin, fin bundkort med 400MHz FSB - passer til 3200+.
Måske går du efter andre ting som det ikke har, såsom RAID controler til harddiske og port til PCI eXpress grafikkort??
Men ellers er det OK.
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
24. februar 2005 - 17:45 #4
Hmm.. har en benchmark på 3028 og en af mine venner med en 2,6 Ghz Pentium har en bechmark på 3600... er det på grund af chipsættet..?