Avatar billede onkelmor Nybegynder
18. februar 2005 - 17:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CSS: Padding?

Hej

Jeg har 4 linier tekst som jeg skal have rykket 20 px ind fra venstre.

.indryk {
    padding-left: 20px;
}

<span class="indryk">Limteknik<br>
  Skudteknik<br>
  Montageteknik</span>

Men det er kun den første linie der bliver rykket ind.. Hvordan får jeg de resterende linier rykket ind også?
Avatar billede levich Nybegynder
18. februar 2005 - 17:31 #1
Hvad med:
<span class="indryk">linje1</span><br>
<span class="indryk">linje2</span><br>
<span class="indryk">linje3</span><br>
<span class="indryk">linje4</span><br>

Eller hvis linjerne nu er i en celle i en table, så prøv at angive for cellen <td class="indryk">linjerne</td>.
Avatar billede onkelmor Nybegynder
18. februar 2005 - 17:51 #2
Jo det har jeg prøvet med at give hver enkelt linie class, men jeg troede der var en smartere metode..

Men det med cellen virker! Tak
Smid et svar :)
Avatar billede levich Nybegynder
18. februar 2005 - 17:53 #3
svar
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2005 - 23:24 #4
<ole>

Det skyldes valget af element. Et span-element er et inline-level element - og det, du skal bruge, er et block-level element ... f.eks. et div:

<div class="indryk">Limteknik<br>
  Skudteknik<br>
  Montageteknik</div>

Men løsningen med at tildele cellen egenskaberne er mere nærliggende at bruge  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede 7th Praktikant
19. februar 2005 - 23:28 #5
<span style="display: block; padding-left: 20px">Limteknik<br>Skudteknik<br>Montageteknik</span>

hvis du gerne vil have det i et span element :)