Avatar billede nhoff Nybegynder
18. februar 2005 - 14:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sletning af data i alle tabeller

Findes der en nem måde (via Enterprise Manager) at slette alle data i alle tabeller. Jeg forestiller mig at der må findes en sql-syntaks (som skal køres i Query Analyzer?).
Jeg er relativ ny indenfor sql-sproget så selvom jeg godt kan 'læse' en sql-streng kender jeg ikke alle de snedige databehandlingsmetoder.

På forhånd tak
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
18. februar 2005 - 14:17 #1
DELETE Tablenavn

Den sletter al data i tabellen.
Avatar billede nhoff Nybegynder
18. februar 2005 - 14:38 #2
Tak. Dette skal dog gøres - så vidt jeg kan bedømme - for hver enkelt tabel. Jeg ville have én kommando, der for hvert tabelobjekt i db'en, tømmer data.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
18. februar 2005 - 14:38 #3
Hvordan ser det ud med navn givning af dine tabeller? Hvor mange er der?
Avatar billede nhoff Nybegynder
18. februar 2005 - 14:40 #4
Der er ca 100. De har alle præfixet "tbl"
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2005 - 19:42 #5
CREATE PROCEDURE DELETE_ALL  AS

DECLARE @name  VARCHAR(32)

DECLARE c CURSOR FOR
SELECT TABLE_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES WHERE TABLE_TYPE='BASE TABLE' AND TABLE_NAME LIKE 'tbl%'

OPEN c

FETCH NEXT FROM c INTO @name

WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN
      EXECUTE('TRUNCATE TABLE ' + @name)
      FETCH NEXT FROM c INTO @name
END

CLOSE c

DEALLOCATE c
GO
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2005 - 19:43 #6
Men check lige *GRUNDIGT* inden du fyrer sådan en af !
Avatar billede nhoff Nybegynder
20. februar 2005 - 17:13 #7
Tak (igen). Det var lige det jeg ledte efter. Smid et svar for point.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2005 - 17:16 #8
ok