Avatar billede lbri Nybegynder
18. februar 2005 - 10:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Popup ved lukning af webside

Hvordan får man en popup til at fremkomme når man forlader en webside? Det skal ske enten hvis man lukker siden eller hvis man navigerer væk fra den med back-knappen.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
23. februar 2005 - 08:59 #1
Hej lbri
Jeg har tidligere lavet et script som overvåger om IE lukkes ned....det kan du bygge lidt videre på:

strComputer = "maskinenavn"

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
    & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colMonitoredProcesses = objWMIService. _
    ExecNotificationQuery("select * from __instancedeletionevent " _
            & "within 1 where TargetInstance isa 'Win32_Process'")
i = 0

Do While i = 0
    Set objLatestProcess = colMonitoredProcesses.NextEvent

if objLatestProcess.TargetInstance.Name = "IEXPLORE.EXE" then

msgbox "Du forlader websiden"

else
end if

Loop

Håber du kan bruge det:):)
Avatar billede lbri Nybegynder
23. februar 2005 - 09:19 #2
Det ser lovende ud.
lbri
Avatar billede lbri Nybegynder
30. marts 2005 - 09:45 #3
ok
Avatar billede maximus25 Nybegynder
31. marts 2005 - 07:10 #4
hvorfor har du afvist mit svar?
Avatar billede lbri Nybegynder
31. marts 2005 - 11:30 #5
Som du kan se har jeg først accepteret svaret, men jeg kunne ikke lukke sagen og så fik jeg trykket på afvist. Jeg prøver igen.