Avatar billede vandalay Nybegynder
18. februar 2005 - 01:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsætte data

Jeg har en tabel hvori der er en kolonne med en kode (nøglen) og en kolonne med en dansk tekst og en tom kolonne "Svensk". Jeg har nu fået oversat den danske tekst til svensk og har fået en tabel retur hvori der er en kolonne med koden (Nøglen) og en kolonne med den svenske oversættelse. Jeg skal have sat de svenske tekster ind i den originale tabel der hvor koden er den samme, således jeg får en tabel med 3 kolonner. Nøglen, den danske tekst, den svenske tekst.

Hvordan gør jeg lige det. Noget á la:

UPDATE TABLE "Original_tabel"
SET ("Svensk")= ([Select Svensk from Oversat_tabel])
WHERE tOriginal_tabel.kode = Oversat_tabel.kode

Svært at forklare. Ovenstående blot for at forklare på en anden måde. Sikkert møgforkert. Håber én forstår
18. februar 2005 - 08:14 #1
Sådan burde den se ud:

UPDATE Oversat_tabel INNER JOIN Original_tabel ON Oversat_tabel.KOde = Original_tabel.Kode SET Original_tabel.Svensk = [Oversat_tabel].[Svensk];
Avatar billede vandalay Nybegynder
21. februar 2005 - 10:29 #2
Perfekt. Tak