Avatar billede cyberdude Nybegynder
17. februar 2005 - 21:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

lave dump / backup af alle tabeller/data i databasen til en fil

Hejsa

Jeg søger et script (PHP) som kan lave et dump af alle tabeller (og data) i en database, placere dem i en fil som får navn efter "timestamp"

Der skal medtages "DROP TABLE IF EXISTS" statement
så jeg ud fra en dump kan rekonfigurere blot ved at indlæse en backup fil...
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 21:49 #1
Kan du ikke gøre det via PHPMyAdmin ?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
19. februar 2005 - 13:21 #2
det skal ske hver 2. time døgnet rundt.... så bliver det ikke meget søvn jeg får :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2005 - 13:39 #3
Jeg forstår ...

:-)
Avatar billede cyberdude Nybegynder
20. februar 2005 - 21:06 #4
ingen der har bud på dette ?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2005 - 21:12 #5
Opgaven består af 2 dele:

a)  dumpe database
b)  gøre det hver anden time uden manuel interaktion

#a skal enten være genbrug af PHPMyAdmin eller et script med
lignende funktionalitet

Men jeg er noget i tvivl om #b

Umiddelbart tror jeg at jeg ville finde det fristende med et program på
client PC som blev kørt af cron/scheduler hver anden time og sendte de rette
HTTP requests til PHPMyAdmin
Avatar billede jaspers_cool Nybegynder
22. februar 2005 - 14:49 #6
Jeg har lavet et schedulet task som kører en bat fil som dumper og renamer filen..

kan det bruges.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
22. februar 2005 - 19:22 #7
jaspers -> ja tak lad mig bare se nærmere på det
Avatar billede cyberdude Nybegynder
22. februar 2005 - 19:23 #8
vedr. cron job så er det intet problem - det foregår på egen server (linux)
Avatar billede jaspers_cool Nybegynder
24. februar 2005 - 12:51 #9
Sletter den foregående fil som er blevet ftp'et
cd\
cd mysql\bin\backup\ftp
del *.sql

cd\
cd mysql\bin
mysqldump mindb > mindb%date%.sql
//dumper og giver den navn efter dato

copy /y c:\mysql\bin\mindb%date%.sql "c:\mysql\bin\backup\ftp\mindb%date%.sql"

move /y c:\mysql\bin\mindb%date%.sql "c:\mysql\bin\backup\mindb%date%.sql"

//Kører cmd script som ftp dump filerne
cd\
cd mysql\bin\backup\ftp
ftp -i -s:c:\windows\system32\ftpscript.cmd

//CMD fil
open 'ipaddresse'
'brugernavn'
'password'

mput *.sql
bye

Derefter bruger jeg et coldfusion script som åbner filen indsætter 'drop if exists bla bla' og kører filen ind i min developer db, men jeg regner ikke med at du bruger coldfusion..
Avatar billede jaspers_cool Nybegynder
27. februar 2005 - 18:11 #10
Kunne det bruges cyberdude.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
08. oktober 2005 - 12:56 #11
hvaede glemt det igen, fik lært kunden at bruge phpmyadmin til atlave dumps med istedet