Avatar billede nicolai_thomsen Nybegynder
17. februar 2005 - 20:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med plinger i response.redirect

Jeg skal overføre data fra en side til en anden. For at få det til at virke har jeg måttet sætte plinger hist og pist, men resultatet bliver vist med plinger rundt om på resultatsiden hvis jeg laver en response.write - altså som om plingerne er en del af resultatet. HJÆLP

koden....
<%
' ADODB connection objektet
Set Conn2 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
' Husk at angive den rigtige sti til din database
DSN2 = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../database/database.mdb")
' Åben databaseforbindelsen
Conn2.Open DSN2
%>
<% user_logon = Request("user_logon") %>
<% user_psw = Request("user_psw") %>
<% ID = Request("ID") %>

<%
' SQL forespørgsel

' strSQL2 = "Update logon set kodeord = user_psw where user_logon = user_logon and ID=ID"
strSQL2 = "Update logon set kodeord = '"& user_psw &"'  where user_logon =  '"& user_logon &"' and ID=" & ID
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs2 = Conn2.Execute(strSQL2) %>
<% Response.write strSQL2 %>
Brugeren: <font color="#FF0000">
<%
Response.write user_logon %></FONT> har fået opdateret sit password til <font color="#FF0000">
<%
Response.write user_psw

%></FONT> med ID <font color="#FF0000"><%=ID%></FONT>.

<%
Response.redirect("send_validationmail.asp?mode=send_validation_mail&user_logon='"& user_logon&"'&ID='"&Id&"'")

%>
<%
' Luk databaseforbindelse 2
Conn2.Close
Set Conn2 = Nothing
%>
Avatar billede nicolai_thomsen Nybegynder
17. februar 2005 - 20:18 #1
problemet er i den response.redirect linie lige før databaseforbindelsen lukkes !
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. februar 2005 - 20:28 #2
der skal ikke være plinger i redirect :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. februar 2005 - 20:29 #3
Altså bare:

Response.redirect("send_validationmail.asp?mode=send_validation_mail&user_logon="& user_logon&"&ID="&Id)

og du behøver heller ikke parenteserne..

- Svar
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. februar 2005 - 20:29 #4
.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. februar 2005 - 20:34 #5
Jeg glemte lige noget.. alle linier efter "response.redirect"-linien, er overflødige.. så du skal lukke forbindelsen FØR "response.redirect"-linien..
Avatar billede softspot Forsker
17. februar 2005 - 20:35 #6
Og så skal du nok huske at lukke databaseforbindelsen inden du udfører redirect, ellers får du en masse åbne databaseforbindelser til at hænge... og det går kun i en kort periode - indtil der ikke er flere, hvilket medfører en anden fejl. :)
Avatar billede softspot Forsker
17. februar 2005 - 20:35 #7
Damn! too slow... again ;)
Avatar billede nicolai_thomsen Nybegynder
17. februar 2005 - 20:54 #8
TAK!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. februar 2005 - 20:56 #9
hmm.. jeg har allerede lagt et svar :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. februar 2005 - 20:57 #10
Takker for points :-)