Avatar billede vigilante Nybegynder
17. februar 2005 - 19:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

download binary data fra webservice til filsystem på klient

hvordan kan man smartest downloade nogle binære data fra f.eks en sql database?

Jeg forestiller mig en webservice som læser nogle binære data fra en sqldatabase. webservicen skal kunne kaldes fra en webpage(aspx) hvor de binære data skal kunne gemmes i en fil.

Jeg behøver hjælp både til koden i webservicen samt i aspx siden.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 19:55 #1
Kan du lave en normal web service ?

Fordi medmindre data er meget store så der skal laves specielle tiltag, så
er det vel bare en webmethod metode som returnerer byte[] ...
Avatar billede vigilante Nybegynder
17. februar 2005 - 20:03 #2
Data kan godt være en smule store, så hvis jeg bare returnere dem som byte[] så bliver de jo pakket ind i xml så de fylder helt vildt.

Der er en mulighed med noget der hedder dime, men det anbefales ikke mere, mens der vidst er kommet noget andet der hedder motm eller noget lignende, men jeg har ikke kunnet finde noget om det.
Avatar billede vigilante Nybegynder
17. februar 2005 - 20:05 #3
men ja, jeg kan god lave en normal webservice
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 20:09 #4
Hvis det er store data hvorfor så bruge en web service ?

Hvorfor ikke bare lave en helt normalt HTTP GET af en binær fil ?
Avatar billede vigilante Nybegynder
17. februar 2005 - 20:10 #5
det er ikke en binær fil, men data fra en database på en anden server. Men hvis du har en god ide er jeg meget lydhør
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 20:18 #6
1)

"server side" er en .aspx side som henter fra database og returnerer data
med content type "application/octet-stream"

"client side" er en .aspx side som henter data med WebRequest

2)

remoting (som kan hente binært uden at wrappe i XML)
Avatar billede vigilante Nybegynder
17. februar 2005 - 20:22 #7
arne: Jeg er desværre ikke en mester i webprogrammering.

Hvordan får jeg aspx siden til at returnere data med content type "application/octet-stream"?

Hente kan jeg nok godt finde ud af med webRequest

Remoting ved jeg intet om =(
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 20:26 #8
Response.ContentType="application/octet-stream";
Response.BinaryWrite(data);

burde gøre det !
Avatar billede burningice Nybegynder
17. februar 2005 - 20:27 #9
Response.ContentType = "application/octet-stream";

:)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 20:27 #10
Avatar billede vigilante Nybegynder
17. februar 2005 - 20:32 #11
Jeg siger tusind tak Arne. Jeg kigger på din artikel, og prøver binarywrite

vender lige tilbage med enten point eller yderligere spørgsmål
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 20:35 #12
jeg ligger et svar just in case