Avatar billede ullesan Nybegynder
17. februar 2005 - 18:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ikke ens result

hey

Hvordan kan det være at det styling jeg sætter på f.eks. en .NET textbox kan ses i IE men ikke med FF?...
Eks, har denne textbox

<asp:TextBox id=TextBox1 runat="server" Text='<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.id") %>' Width="37px">

Kigger jeg på html koden når siden er vist, kan jeg se
<input name="grdFilms:_ctl2:TextBox1" type="text" value="19" id="grdFilms__ctl2_TextBox1" style="width:37px;" />

mens med FF bliver det til
<input name="grdFilms:_ctl2:TextBox1" type="text" value="19" id="grdFilms__ctl2_TextBox1" />

Det der undrer mig er hvorfor style delen ikke kommer med i FF? Er det noget irritation MS har lavet til alternative browsere end IE?

Tak
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 18:17 #1
ASP.NET genererer forskellig kode til forskellige browsere.

Det er forhåbentligt ment som en service og ikke chikane overfor andre
browsere.

Så vidt jeg ved er FireFox releaset efter .NET 1.1 og derfor er det
ikke mærkeligt at FireFox supporten måske er lidt mangelfuld.
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
17. februar 2005 - 18:18 #2
Alle andre browsere end IE bliver default betragtet som low-level browsere der kun forstår html 3.2.
Du kan ændre dette i machine.config eller web.config. Se http://www.eksperten.dk/spm/536982

Det gælder dog ikke clientside validering hvor "IE" vist er hardkodet ind i kontrollerne.
Avatar billede ullesan Nybegynder
17. februar 2005 - 18:40 #3
takker jepsen... det var lige det der skulle til... svar og få dine point
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
17. februar 2005 - 18:40 #4
selv tak
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
17. februar 2005 - 18:40 #5
Den hurtigste løsning er at smide:
<browserCaps>
    tagwriter=System.Web.UI.HtmlTextWriter
</browserCaps>
ind i "system.web" sektionen af din web.config. Så bliver der udskrevet html4.0 til alle der går ind på siden.
Chancen for at der kommer en netscape 3.0 forbi er vel efterhånden også ved at være forsvindende lille... ;)
Avatar billede ullesan Nybegynder
17. februar 2005 - 18:41 #6
ok... det prøver jeg lige - havde ellers smidt det stump xml fra http://weblogs.asp.net/mrupp/archive/2003/04/03/4789.aspx