Avatar billede javanewbie Nybegynder
17. februar 2005 - 16:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Danske tegn bliver spoleret

Jeg har en String, som indeholder noget XML.

Det skal jeg så have lavet om til et dom4j Document, og det gør jeg således:

Document document = saxReader.read(new org.xml.sax.InputSource(new StringReader(respXml)));

Hvis jeg så bagefter laver en...
System.out.println(document.asXML());
...er de danske tegn spoleret? Ø bliver f.eks. til Ø

Tegnene i min oprindelige String er gode nok. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 16:40 #1
Dit XML dokument er vel bare i UTF-8 !
Avatar billede javanewbie Nybegynder
17. februar 2005 - 16:46 #2
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
Avatar billede javanewbie Nybegynder
17. februar 2005 - 16:46 #3
Men jeg ved da ikke om saxReader uanfægtet læser det ind som UTF-8 ???
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 16:59 #4
Må vi se lidt mere kode ?
Avatar billede javanewbie Nybegynder
18. februar 2005 - 10:18 #5
Ja da. Here goes:

String inputXml = "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"ISO-8859-1\"?><Data><Navn>"+navn+"</Navn></Data>";
String outputXml = getDspMedieErrorStatus(inputXml);
SAXReader saxReader = new SAXReader();
try {
    org.dom4j.Document document = saxReader.read(new org.xml.sax.InputSource(new StringReader(outputXml)));
    System.out.println(document.asXML());
}
catch(Exception e) {
    System.out.println("Exception: "+e.toString());
}
Avatar billede javanewbie Nybegynder
18. februar 2005 - 10:19 #6
Jeg skulle måske lige angive at outputXml først ser fin fin ud. Det er først efter at det bliver kastet igennem min saxReader at det bliver forpurret.
Avatar billede javanewbie Nybegynder
18. februar 2005 - 10:21 #7
...og outputXml starter ligeledes med <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
Avatar billede javanewbie Nybegynder
01. marts 2005 - 13:59 #8
Jeg lukker.

Jeg fandt i øvrigt en løsning, hvor jeg undgik behovet for at indlæse i et Document objekt.