Avatar billede solten Nybegynder
17. februar 2005 - 14:06 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk virker hveranden gang.

Har lige købt en zitech bærbar med trådløst netkort. Det forholder sig desværre bare sådan at den kun kan finde netværk hveranden gang man starter den. Det hjælper ikke at deaktivere netkortet før jeg genstarter. Jeg har winXP.
Se eventuelt: http://www.eksperten.dk/spm/591791
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
17. februar 2005 - 14:17 #1
Som du skriver, på det andet indlæg. (At oprette 2 med faktisk samme spørgsmål, er ikke tilladt. Luk hellere...). Men, aligevel vil jeg lige lægge et svar, da jeg også har problemet, som du skriver, med WEP 64 bits kryptering.

Det eneste kryptering, jeg har haft erfaring med, hvor det virkede perfekt, er med WPA Pre-Shared-Key. (aka WPA PSK.)

Ligenu køre jeg med kabel, da jeg selv leger med WEP 64 samt 128 bits kryptering...
Ingen af dem har virket indtil videre. Så prøv WPA PSK om dne virker, hvis dit kort supportere den. Det er mit bud.... Håber det kan hjælpe.. :-)
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
17. februar 2005 - 14:19 #2
Btw, Fik ikke set dit andet spørgsmål, ellers havde jeg givet samme svar der.. ;)

Men, håber dettet svar er brugbart :)
Avatar billede rossoneris Nybegynder
17. februar 2005 - 14:21 #3
Først engang ville det nok være en idè at test med en anden bærbar om den vil - det kunne måske være et problem med din øvrigt udstyr foruden din pc.

Og ellers vende den om og forsøge at koble dig på et trådløs netværk et andet sted, som du ved der virker på andre pc`ere - så kan du finde ud af om problemet ligger på pc`en.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
17. februar 2005 - 14:22 #4
Jeg kan supplere: jeg havde også problemer med WEP, men har WPA PSK nu - og så kører det helt fint (selv om min routers signalstyrke ikke er noget at råbe hurra for...)
Avatar billede solten Nybegynder
17. februar 2005 - 14:36 #5
Har lige prøvet at deaktivere WEB, men uden nogen ændring. Jeg vil desuden mene at det ikke har noget med det resterende udstyr at gøre. For når jeg ikke kan komme på nettet så kan jeg heler ikke se de andre trådløse netværk der er i området.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
17. februar 2005 - 14:37 #6
petkrug: Akkurat som jeg siger, jeg har også problemer med WEP, men ikke med WPA PKS :)

Windows cutter bl.a. mine WEP nøgler af, som når jeg går ind i indstilningerne igen, så står der kun 8 af de der password chars, de der cirkler i WinXP
Selvom mit password er på 10+... :)
Avatar billede solten Nybegynder
17. februar 2005 - 14:38 #7
min router lader til kun at understøtte WEB og ikke f.eks. WPA.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
17. februar 2005 - 14:47 #8
@ d4rkd3vil: Det med at XP 'cutter' koderne af - har altså ikke noget med manglende funktionalitet - det er ene og alene et spørgsmål om, at XP skjuler hvormange karakterer der er i din kode. Den kender godt den rigtige kode og anvender den i baggrunden (og dette går således også igen i PSK-koden ved WPA krypteringen.)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
17. februar 2005 - 14:47 #9
@ solten: har din router et navn?
Avatar billede solten Nybegynder
17. februar 2005 - 15:53 #10
ROUTERENS NAVN:
Zitech WireLessBuilder WLB2054AIP
Avatar billede solten Nybegynder
17. februar 2005 - 16:10 #11
Det virker MEGET mystisk!!!
Hvis jeg sætter den i standby og starter den igen så kan den ikke finde netværket, men gør jeg det igen så virker det fint osv. Nu ved jeg ikke hvordan standby virker, men det går jo betydeligt hurtigere end en genstart eller opstart. Går ud fra at den gemmer data i RAM og ikke traditionelt lager. Men selv her går det galt (Hveranden gang).
Avatar billede solten Nybegynder
17. februar 2005 - 16:36 #12
Har prøvet at starte i fejlsikret tilstand, men får den samme fejl...
Har kontaktet zitech support som peger på at det må være en hardware fejl.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
17. februar 2005 - 16:51 #13
solten:

Prøvet uden nogen kryptering?
Hvis, hvad var resultatet der?
Avatar billede solten Nybegynder
17. februar 2005 - 17:36 #14
@d4rkd3vil:

Jep jeg har prøvet uden WEB, men uden ændring. Den virker stadig ikke hveranden gang.
Avatar billede solten Nybegynder
17. februar 2005 - 17:39 #15
Den popper hele tiden op med:
"Trådløst netværk tilkoblet"
i windows. Er det almindelig eller kan det hænge samen?? Det er ret irreterende!
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
17. februar 2005 - 22:02 #16
Det virker som om det er routeren der står og 'svinger' forbindelsen. Måske du skulle prøve at reset'te denne (normalt med en clips gennem et lille hul i en 10 sekunders tid - se evt. i manualen)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
25. februar 2005 - 11:17 #17
Prøvede du at resette alt og starte helt forfra?
Avatar billede solten Nybegynder
25. februar 2005 - 11:59 #18
LUKKER SPØRGSMÅL:
SVAR: Har været nede hos forhandleren og det viste sig at windows ikke lukker korrekt for det trådløse netkort. Man skal enten derfor selv aktivere netkortet når man starter eller slukke for det inden man lukker. Hvad fejlen skyldes er stadig uklart, men det må formodes at være windows der forårsager fejlen. Tak for hjælpen.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
25. februar 2005 - 12:01 #19
OK - du tog selv point. Fair nok - du fik jo ikke løst dit problem. Det er nu rart at vide hvad der er galt, for så kan man jo tage sine forholdregler, for at få tingene til at virke alligevel. Måske du en dag får reinstalleret Windows og fejlen så forsvinder...
Man har jo lov at håbe. God weekend herfra...