Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
17. februar 2005 - 13:52 Der er 12 kommentarer

Computer kører langsommere i spil end alle andre

Hej

Jeg har lige siden jeg får et års tid siden haft et problem med min bærbare computer. Problemet er at computeren kører langsommere i spil end alle andres. Dette vil sige at jeg for eksempel løber, skyder hopper osv. i spil såsom Counter-strike, NFS:U2 og det nyligt udkomne World of Warcraft. Især i online spil såsom cs eller wow, er dette en plage da det jo nedsætter mine muligheder for at vinde. Jeg har ud over dette fundet ud af at det ikke kun er en fejl i min computer, men at der faktisk er mange andre personer med samme computer som har præcis det samme problem, engang da jeg sad og ledte efter information på world of warcrafts forum.

Computeren er en Vega+ 755XL
Pentium 4 3,06Ghz
1024MB RAM
ATI Radeon Mobility 9000

Er der nogen som ligger inde med en løsning til mit problem?

WOW tråden kan ses her: https://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-tech-support-en&t=109&p=1&tmp=1#post109
Avatar billede klavil Seniormester
17. februar 2005 - 15:27 #1
Det kan meget vel være dit grafikkort som ikke kan følge med.
Prøv at sætte din opløsning i spillene ned til 800*600 samt low details og prøv igen.
Avatar billede klavil Seniormester
17. februar 2005 - 15:28 #2
Prøv at hente 3Dmark2001SE og smid dit resultat herind.
http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
18. februar 2005 - 10:27 #3
Det er ikke kortet som ikke kan følge med, kører skam stort set alle spil uden hak eller noget der ligner. Jeg får 9500 3Dmark2001, og det er ikke problemer alá det du siger. Til tider skifter det over, og så kører jeg samme hastighed som alle andre uden problemer, men pludselig går den tilbage til det "langsomme" tempo.
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
18. februar 2005 - 10:30 #4
Jeg kan godt se at det måske er svært at forstå når man ikke sidder direkte over for problemet, men som sagt håber jeg at det at se på andre med det samme problem skrive om det, måske kan hjælpe på forståelsen.
Avatar billede klavil Seniormester
18. februar 2005 - 12:31 #5
Har du prøvet anden opløsning alligevel. Er dit grafikkort shared ram ellers hvor mange ram har det.
Det spil du nævner på nær CS er meget krævende spil som meget gerne vil have minimum 128 mb ram.
Kan det evt skyldes forkert driver til grafikkortet.
En bærbar har ikke den samme ydelse som en alm pc.
Har selv en AMD 3200+, 512 ram samt radeon 9600 pro med 128 ram. Denne PC skulle reelt yde mere end din, men de krævende spil kører altså ikke flydende.
Er det galt fra starten eller kommer problemet.
Når du spiller CS med bots har du så også problemet.
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
19. februar 2005 - 01:11 #6
Okay, det har 128MB RAM så vidt jeg husker, og jeg oplever ikke problemer som du nævner. Nej det skyldes ikkedet som du siger :o) Altså problemet er der fra starten, og jeg oplever ikke hakken eller forsinkelser som det ville opstå hvis kortet ikke kunne klare det i enten OpenGL eller D3D... Altså, det er ikke et performanceproblem som du ser det. Det der sker er for eksempel at hvis vi to nu stod og skulle løbe fra et punkt til et andet, så ville du, selvom at vi startede på samme tid, nå stedet først, fordi at din computer gør det ved normal fart, hvorimod min ville sætte farten lidt ned. Som om at alle processerne bare bliver sløvet ned.
Avatar billede klavil Seniormester
19. februar 2005 - 09:24 #7
Det er ikke en af de bærbare som automatisk underclocker CPUén hvis den ikke bliver brugt?
Jeg kan forstå at du også har formateret den før uden resultat?
Er problemet der også når du ikke spiller på internettet?
Har du prøvet at være inde i din Bios.
Hvis din CPU skulle eksempelvis køre normalt 3,06 men i underclocket køre 1,1 Ghz så kan det sagtens være problemet. Kan man evt styre det i Bios.
Avatar billede klavil Seniormester
19. februar 2005 - 09:26 #8
Prøv evt at hente en ældre driver til dit grafikkort.
Det er ikke altid det er bedst at køre med den nyeste.
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
21. februar 2005 - 18:45 #9
Okay, for at starte fra en ende af;
Ja har formateret, og det er som sagt ikke kun mig der har problemet men en hal masse med identiske computere. Ja problemet er også tilstede når jeg ikke spiller på net, men da der ikke er noget konkurrencemoment med andre spillere når det foregår alene, er det ikke noget man lægger til, da man jo ikek kan se fgorskellen. Den kører den korrekte hastighed, ja, og har skam skiftet drivers mange gange. Har flere gange prøvet mig ad med omegadrivers, da disse giver et godt resultat og fordi ATI ikke lægger drivers til deres notebooks på nettet.
Avatar billede klavil Seniormester
21. februar 2005 - 20:42 #10
Har du kontaktet forhandleren omkring problemet.
Hvis det er flere bærbare computere af samme art, så tyder det jo på at det ikke er en softwarefejl, men derimod et hardwareproblem som skyldes producenten.
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
21. februar 2005 - 22:13 #11
Nej jeg har ikke kontaktet forhandleren, og har ikke været i stand til at finde producentens hjemmeside(Vega)
Avatar billede klavil Seniormester
22. februar 2005 - 16:53 #12
Jeg kan desværre ikke komme på mere. Jeg vil dog mene at det lyder til et generelt problem og jeg vil derfor kontakte dem du har købt den af.