Avatar billede denz Nybegynder
16. februar 2005 - 22:14 Der er 5 kommentarer

include hvordan ?

jeg er lige startet på php og vil gerne lave min side med include funktionen i mit content, hvordan skriver man den og hvordan for man den til at skifte side der skal være i content når man trykker på et link??

nogen der kender nogle steder hvor der står noget om php på dansk ?
Avatar billede exutable Nybegynder
17. februar 2005 - 04:48 #2
include("filnavn.php");

Og det jeg tror du vil er
<base target="content">
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
17. februar 2005 - 05:13 #3
1. svar = 50% korrekt
2. svar 10% korrekt , <base> er intet med php include at gøre, det er til links :P

3. svar:

www.php.net/include

include inkludere en fil, og du kan f.eks. bruge

www.domæine.dk/?side=hej

og så bruge
<?
$side = $_GET['side'].".php";
include($side);
?>

for at inkludere hej.php , eneste ulempe, er at med denne metode kan mange loginsysteme omgåes, hvis de er dårlig designet.

Der står en del i denne artikel www.eksperten.dk/artikler/404
Avatar billede denz Nybegynder
17. februar 2005 - 16:12 #4
hvad skal jeg skrive i mit link ?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
17. februar 2005 - 16:31 #5
<a href="index.php?side=hej.php">Hej</a>