Avatar billede rpedersen Nybegynder
16. februar 2005 - 16:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"bladre" i underformular

Jeg har en formular med 2 under formulare, relationen er 1 til 1 så der må kun oprettes en post i underformularen, men det er muligt at "bladre" frem til en ny post i underformularen. Jeg har skjult post naviagtionen, men derfor kan man´stadig oprettet en ny post ( den kommer så godt nok med en fejl) men det skal altså ikke kunne lade sig gøre at komme til næste/ny post.

Jeg har prøvet at sættet allow additions til no, men så sker der bare det, at når jeg opretter en ny post, så bliver der ikke vist noget i underformularene.

Hvad gør man ?
Avatar billede terry Ekspert
16. februar 2005 - 19:20 #1
I can maybe look at this at the same time as your other question. I think it may be necessary to explain a little as I am not quite sure what the problem is.
16. februar 2005 - 21:22 #2
Prøv dette:

Du sætter ganske rigtigt Allow Addtions til No på underfomrularen.

På hovedformularen lægger du denne kode på Form_Current:

If Me.Newrecord then
    Me![underformularobjekt].Form.Allowadditions = True
else
    Me![underformularobjekt].Form.Allowadditions = false
endif

Derved vil underformularen blive "låst op", når hovedformularen står på en ny post.

/Thomas
Avatar billede rpedersen Nybegynder
17. februar 2005 - 10:39 #3
Det virker, tak skal du have.
17. februar 2005 - 10:44 #4
Selv tak :o)