Avatar billede downloading Nybegynder
16. februar 2005 - 15:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Virker kun i IE. Hvordan gør jeg i Firefox`?

Hey.. Det her virker i IE, men hvordan får jeg det til at virke i firefox?

  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
    <tr>
      <td><div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" class="menu-tekst">
    <tr>
    <TD vAlign=top align=middle width="20%" height="20"><SPAN id=curVote12 style="FONT-WEIGHT: bold; FONT-SIZE: 13px; FONT-FAMILY: arial">&nbsp;</SPAN></TD>
    </tr>
  </table>
  </div>
        </center>
</td>
    </tr>
    <tr>
      <td><div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" class="menu-tekst">
    <tr>
      <td style="cursor: hand" onclick=location.href="../index.php?include=stemgymroev&billede=12&karakter=1"; onmouseover=java script:showVote12(1); onmouseout=java script:hideVote12();>1 </td>
      <td style="cursor: hand" onclick=location.href="../index.php?include=stemgymroev&billede=12&karakter=2"; onmouseover=java script:showVote12(2); onmouseout=java script:hideVote12();>&nbsp;2 </td>
      <td style="cursor: hand" onclick=location.href="../index.php?include=stemgymroev&billede=12&karakter=3"; onmouseover=java script:showVote12(3); onmouseout=java script:hideVote12();>&nbsp;3 </td>
      <td style="cursor: hand" onclick=location.href="../index.php?include=stemgymroev&billede=12&karakter=4"; onmouseover=java script:showVote12(4); onmouseout=java script:hideVote12();>&nbsp;4 </td>
      <td style="cursor: hand" onclick=location.href="../index.php?include=stemgymroev&billede=12&karakter=5"; onmouseover=java script:showVote12(5); onmouseout=java script:hideVote12();>&nbsp;5 </td>
      <td style="cursor: hand" onclick=location.href="../index.php?include=stemgymroev&billede=12&karakter=6"; onmouseover=java script:showVote12(6); onmouseout=java script:hideVote12();>&nbsp;6 </td>
      <td style="cursor: hand" onclick=location.href="../index.php?include=stemgymroev&billede=12&karakter=7"; onmouseover=java script:showVote12(7); onmouseout=java script:hideVote12();>&nbsp;7 </td>
      <td style="cursor: hand" onclick=location.href="../index.php?include=stemgymroev&billede=12&karakter=8"; onmouseover=java script:showVote12(8); onmouseout=java script:hideVote12();>&nbsp;8 </td>
      <td style="cursor: hand" onclick=location.href="../index.php?include=stemgymroev&billede=12&karakter=9"; onmouseover=java script:showVote12(9); onmouseout=java script:hideVote12();>&nbsp;9 </td>
      <td style="cursor: hand" onclick=location.href="../index.php?include=stemgymroev&billede=12&karakter=10"; onmouseover=java script:showVote12(10); onmouseout=java script:hideVote12();>&nbsp;10</td>
    </tr>
  </table>
  </div>
        </center>
</td>
    </tr>
  </table>
Avatar billede milo Nybegynder
16. februar 2005 - 15:22 #1
Du følger standarderne.
Avatar billede downloading Nybegynder
16. februar 2005 - 15:23 #2
Hvad mener du?
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
16. februar 2005 - 15:24 #3
den virker ved mig som den gør i "IE"
Avatar billede downloading Nybegynder
16. februar 2005 - 15:31 #4
hov.. Glemte jo at skrive Java'en..

<SCRIPT language=javascript>
function showVote12(which)
{
    eval('document.all.curVote1.innerText="'+which+'";');
}
function hideVote12(which)
{
    eval('document.all.curVote1.innerText="";');
}
</script>

Hvorfor satan virker det ikke i firefox?
Avatar billede downloading Nybegynder
16. februar 2005 - 15:34 #5
hov..

<SCRIPT language=javascript>
function showVote12(which)
{
    eval('document.all.curVote12.innerText="'+which+'";');
}
function hideVote12(which)
{
    eval('document.all.curVote12.innerText="";');
}
</script>
Avatar billede roenving Novice
16. februar 2005 - 15:34 #6
Flere ting:

1. cursor:hand; virker kun i IE, hvis du vil understøtte flere browsere må du bruge standardens cursor:pointer; som desværre først virker fra IE&6, så måske vil du bruge begge to ...

2. Det er noget vrøvl at fortælle javascript-fortolkeren (en del af browseren !-), at den skal bruge javascript til at fortolke javascript, den ved selvfølgelig godt, at en javascript-events kode er script !o]

3. Derfor skriv sådan:

      <td style="cursor: pointer;" onclick=location.href="../index.php?include=stemgymroev&billede=12&karakter=10"; onmouseover="showVote12(10);" onmouseout="hideVote12();">&nbsp;10</td>

-- og så skal du i din javascript-kode adressere div'en sådan:

document.getElementById('curVote12')

-- så vil det virke i alle nyere browsere (de nyeste det ikke virker i er NS4 og IE4 !-)
Avatar billede roenving Novice
16. februar 2005 - 15:36 #7
-- og innerText er IE-only, mens innerHTML virker alle steder, så:

document.getElementById('curVote12').innerHTML=which;
Avatar billede roenving Novice
16. februar 2005 - 15:36 #8
PS. Java og javascript har intet med hinanden at gøre, bortset fra j - a - v - a !-)
Avatar billede downloading Nybegynder
16. februar 2005 - 15:40 #9
Det sidste forstår jeg ikke helt.. Hvor skulle det der

document.getElementById('curVote12').innerHTML=which;

Stå henne?

p.s. Vil du ikke skrive det som et svar?
Avatar billede downloading Nybegynder
16. februar 2005 - 15:41 #10
Har de ikke!? Hvad er foreskellen.. Jeg tror kun jeg kender Javascript så..
Avatar billede downloading Nybegynder
16. februar 2005 - 15:44 #11
nåå.. har fundet ud af det nu!! Mange tak!

Vil du ikke skrive et lille svar?

1000 tak!
Avatar billede roenving Novice
16. februar 2005 - 15:59 #12
Forskellen er at Java er et rigtigt programmeringssprog, som baserer sig på fuld objekt-orienteret programmering, mens javascript er et script-sprog, primært beregnet til brug i browsere, som understøtter noget prototype-baseret objekt-programmering ...

-- Velbekomme '-)
Avatar billede downloading Nybegynder
16. februar 2005 - 17:14 #13
He he.. Blev så meget klogere :-)

holder mig til php!
Avatar billede roenving Novice
16. februar 2005 - 17:16 #14
Tak for point ;~}