Avatar billede tomb3 Nybegynder
16. februar 2005 - 13:52 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Admin. program til netacfé

Jeg skal sætte et program op på en mindre netcafé, til at administrere nogle computere.
Kunden ønsker at alle spil køres fra server.

Det skal være muligt for brugerne at have et "klippekort".
Kunden foreslog selv, at hver bruger havde sit eget password, og på den måde kunne logge på automatisk, så computerne ikke skal låse op, hver gang en pc skal bruges.

Det skal siges at kunden intet forstand har på IT overhovedet, så det skal være så simpelt som muligt.
Jeg klare selv opsætningen, men det skal som sagt være så let som muligt for kunden at administere.

Kender til SmartLaunch, men ville høre om der er bedre/billigere/lettere alternativer?

Kunden sagde at DELL kan levere et program der opfylder deres behøv. Nogen der kender til hvad de bruger, og hvilke priser de opererer med?
Avatar billede zeni Nybegynder
16. februar 2005 - 18:38 #1
Prøv at spørg..
www.computercaffen.dk .. de er er rigtig nice styrings program på deres netcafee i Slagelse.. Du logger dig ind og se har du det antal min du har købt.. hvis du overskrider det logger compen af din bruger.. så undgår du at folk sider der for længe.. Og du kan styre det hele fra en admin comp eller flere.. Men prøv at snakke med dem..

http://www.computercafeen.dk
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2005 - 21:28 #2
Jeg er selv med til at bruge SmartLaunch, som jeg har fundet som det bedste produkt, især hvis det også skal være nemt !
Avatar billede tomb3 Nybegynder
16. februar 2005 - 21:47 #3
leif> Hvordan får man sine licenser? Er det i en mail eller hvordan? Kommer prisen til at stå på licenserne?
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2005 - 22:01 #4
Man har sine licenser på en bruger som minimum skal verificeres på serveren hver 30 dag, dvs. serveren kan være uden internet i 30 dage uden problemer, da serveren automatisk prøver at verificere med SmartLaunch. Der er 2 måder at købe licenser, den nemme, via deres side eller kontakte dem og få en faktura som du betaler (Dette tager længere tid, pga. den manuelle arbejdsgang)
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2005 - 22:03 #5
Har dog lige set de er kommet med en mulighed for at leje licenser i stedet for at købe !
Avatar billede tomb3 Nybegynder
16. februar 2005 - 22:18 #6
Oki, så jeg køber licenser og vidersælger dem. De får en faktura fra mig. Serveren skal bare verificeres hver 30. dag - gør den selv det?

Er det ik muligt at ændre baggrundsbilledet på clienterne, så SmartLaunch logoet ikke er synligt? Roder lidt med trial ver., men kan ikke finde det.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
16. februar 2005 - 22:30 #7
Hvordan får jeg funktionen "tænd computere" til at virke?
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2005 - 22:31 #8
Nu siger du videresælger, hvis licenserne registreres på din konto, kan de ikke overflyttes til en anden konto ! I SL server definerer du en konto og password som tjeckes op imod deres server.

Med hensyn verificereing, slukkes maskinen aldrig kan den teoretisk køre mange dage, men den verfificere helt automatisk hver eneste gang serveren starter.

Kan du kode Flash ? Hvis Ja, så kan du, så kan du lave helt dit eget Client interface !

Men er det noget som haster med at købe ? Der kommer forhåbentlig snart en beta af deres nye version 4.
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2005 - 22:31 #9
Er der Wake-On-Lan på netkortne ?
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2005 - 22:31 #10
Skal dog siges at Wake-On-Lan aldrig for mig har virket optimalt !
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2005 - 22:58 #11
zeni -> Ved du hvad de bruger ?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
17. februar 2005 - 01:05 #12
Blev bedt om at lave et tilbud på et admin system til en netcafé, derfor jeg skriver vidersælge.

Kan sagtens registrere programmet til virksomheden, men ville selv lave en regning på programmet, så de ingen faktura eller andet får fra Launch.

Kan lidt flash.. så kan prøve at kigge på det :)

Det haster lidt ja, da de vil have computerne op at køre inden for ca. 1 uge.

Ah.. der er vist ikke Wake-On-LAN på den maskine jeg testede på, men ved ikke om der er på kundens computere. Ellers må vi se på det hend af vejen. Det er jo til at tænke dem enkeltvis, der er pt. kun tale om få computere.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
17. februar 2005 - 01:06 #13
tænke = tænde ;)
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 07:58 #14
Ellers er en muliged at få lavet en fælles afbryder på stikkontakterne, og sætte maskinerne til at så snart der er strøm på så booter de op !
Avatar billede tomb3 Nybegynder
17. februar 2005 - 17:40 #15
Noget andet jeg kom til at tænke på, er hvad gør man med cder?

Smider jeg en installation ind på hver maskine, og image på serveren?
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 20:41 #16
Nogen steder kører man med ISO images og andre steder med No-CD Patch !
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 20:41 #17
Og til sidst andre steder låner man CDerne ud !
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 21:06 #18
Avatar billede leif Seniormester
20. februar 2005 - 18:19 #19
Noget nyt ?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
17. juni 2005 - 16:28 #20
Projektet blev ikke til noget, da kunden åbenbart ikke kunne tage sig sammen.
Leif > Smid et svar :)
Avatar billede leif Seniormester
17. juni 2005 - 16:53 #21
Oki
Avatar billede leif Seniormester
17. juni 2005 - 16:53 #22
Prøver igen.