Avatar billede cazbar Nybegynder
16. februar 2005 - 12:29 Der er 10 kommentarer

The master browser has received a sever annoucement from computer

Min computer er begyndt at crashe en del, jeg ved ikke om  det er en fejl i windows eller hvad? Det der sker er at alt bare fryser fast og jeg må genstarte computeren. Jeg har højre klikket på denne computer inde i manage under systrem kan jeg se i event-loggen at der er en fejl - meddelsen jeg får er:

The master browser has received a sever annoucement from computer NOZE that believes that it is the master browser for the domain pn transport NetBT_Tcpip(5EDF4ABB-8443-4569-85CB. The master browser is stopping or an election is being forced.

Hva betyder det? Og hva skal jeg gøre for at fjerne problemet.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede articfruit Nybegynder
16. februar 2005 - 12:38 #1
Det kan opstå hvis der er noget af udstyret på netværket der kun kører halv dupleks samtidig med at der er noget der kører fuld dupleks... Prøv at undersøge om det skulle være tilfældet...?
Avatar billede cazbar Nybegynder
16. februar 2005 - 13:07 #2
Hvordan undersøger jeg dette? jeg har ikke så meget forstand på netværk
Avatar billede articfruit Nybegynder
16. februar 2005 - 13:16 #3
hvilket styresystem har du på computerne i netværket?
Avatar billede cazbar Nybegynder
16. februar 2005 - 13:35 #4
Windows XP sp2
Avatar billede articfruit Nybegynder
16. februar 2005 - 13:55 #5
højreklik på denne computer -> administrer -> enhedshåndtering -> dobbeltklik på dit netkort og vælg fanebladet avanceret... Der vil den nok stå til auto, hvilket burde være ok, men du kan jo prøve at vælge fuld dupleks (100BasrTX Full_Duplex) på alle maskiner!

Der findes ikke andet netværksudstyr, vel? evt. noget af en ældre model...?
Avatar billede cazbar Nybegynder
16. februar 2005 - 14:02 #6
Jeg er på noget bolignet - Comx - har skrevet en mail til deres support nu men nej, jeg har ikke andre maskiner på herfra.
Avatar billede articfruit Nybegynder
16. februar 2005 - 14:09 #7
hmm... så kunne det jo nemt tænkes at der kunne sidde nogen, et eller andet sted som har deres computer sat til det... :o(
Avatar billede cazbar Nybegynder
16. februar 2005 - 14:29 #8
Hva har jeg så af muligheder... kan ikke være tjent med at min computer crasher fordi andre maskiner har en anden konfigurering
Avatar billede articfruit Nybegynder
16. februar 2005 - 14:35 #9
hmm... jeg skal jo slet ikke kunne sige om det er det, som er tilfældet, men det kan være en mulighed! Ellers er der jo også den gode gamle løsning med at formatere hele computeren om og så håbe på at det hjælper... ;o)
Avatar billede cazbar Nybegynder
16. februar 2005 - 16:09 #10
allerede format c: 5 gange uden held! :(