Avatar billede gp Nybegynder
15. februar 2005 - 22:17 Der er 8 kommentarer

Kan jeg gemme en værdi på min site

Hvordan gemmer jeg en værdi selv om min url skifter, værdien skal styre "faneblade" og bruges til sortering.
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
16. februar 2005 - 08:18 #1
Du kan vel bare gøre din vardi videre i urlen? Så har du noget af gå efter.

HVis du skal sotere. Kan du f.eks. lave to links der siger hits & Dato. Hvis der bliver trykket på Hits skriver den i urlen.
http://www.mit.dk/liste.asp?sortering=hits og så trækker du den bare ned i den SQL sætning. "Order by."
Avatar billede gp Nybegynder
16. februar 2005 - 08:22 #2
Ja men hvis der komme andre værdier i urlen, hvordan beholder jeg så de første?
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
16. februar 2005 - 08:36 #3
Du kan finde den funktion der sækker teksten af din url ned på siden. og så tilføje din vardi der til f.eks.
<a href="<%URL%>&Sortering=hits">Sortere efter Hits</a>

Kan ikke lige huske den funktion der gør det. altså <%URL%>
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
16. februar 2005 - 08:41 #4
Du kan også prøve med noget i denne her stil:
HVis vi siger du har en url der hedder
http://www.mit.dk/liste.asp?ID=201&sortering=hits

Og du så klikker på:
<a href="">Sortere efter Hits</a>

Og den så skal huske IDet kan du trække det ned i links taget sådan her:

Sortere efter Hits:
<a href="liste.asp?ID=<%=Request.Querystring("ID")%>&sortering=hits">Sortere efter Hits</a>

Sortere efter Dato:
<a href="liste.asp?ID=<%=Request.Querystring("ID")%>&sortering=dato">Sortere efter Dato</a>
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
16. februar 2005 - 12:25 #5
Har du overvejet at bruge Session:

Session("minVar") = "hejsa"

Den vil være tilgængelig på alle sider
Avatar billede gp Nybegynder
20. februar 2005 - 17:44 #6
Hej ldanielsen, jeg har arbejdet lidt med Session men der funger ikke helt. Kan du se hvorfor det ikke funger:

  Fane = Trim(Request("fane"))
  session("Sag") = Sag

  ' Vores SQL-forespørgsel vi ønsker paget
If Fane <> "" Then
strSQL = "SELECT * FROM tblVareForbrug  WHERE VareGrupper = " & Fane & "  AND ProjektID = " & session("Sag") & "'"
Else
strSQL = "SELECT * FROM tblVareForbrug  WHERE ProjektID = " & Sag
End If

Tak GP
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
21. februar 2005 - 00:37 #7
i den kode kan jeg jo ikke se hvad Sag er, men jeg tror at jeg ved hvad du vil, prøv dette:

På en hvilken som helst side skriver du:

Session("Sag") = 56
'for eksempel, ikk?

og så retter du ovenstående kode så der står

Fane = Trim(Request("fane"))
Sag = Session("Sag")

' Vores SQL-forespørgsel vi ønsker paget
If Fane <> "" Then
  strSQL = "SELECT * FROM tblVareForbrug WHERE VareGrupper = " & Fane & " AND ProjektID = " & Sag & "'"
Else
  strSQL = "SELECT * FROM tblVareForbrug WHERE ProjektID = " & Sag
End If

Så åbner du browseren og går ind på den første side. Uden du kan se det er Session("Sag") nu belvet sat til at være 56. Så går du ind på den anden side, og tallet 56 vil blive sat ind i SQL'en.

Hvis du lukker browservinduet forsvinder Session-variablerne, det gør de også hvis du ikke klikker på noget i længere tid, 20 minutter er det som standard.
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
02. april 2008 - 21:18 #8
Hej gp

Lukke tid på denne :)

mvh Steffan