Avatar billede axe2 Nybegynder
15. februar 2005 - 18:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PHP-editor

Hej jeg kommer fra websphere aplication developer. Jeg ville høre om der findes et lign. værktøj til php-programmering. Altså et php værktøj der både kan lave html og kode indlejret
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
15. februar 2005 - 18:52 #1
jeg kender ikke websphere application developer men prøv med TSW WebCoder. du kan finde den her: www.tsw.dk
Avatar billede kawsper Nybegynder
15. februar 2005 - 18:58 #2
Jeg kender heller ikke Websphere, men jeg har været yderst tilfreds med Jedit som vist er at finde både til Linux og til Windows.
Den er utrolig konfigurerbar, helt sikkert et besøg værd: http://www.jedit.org/
Hvis du vælger at benytte den så kig under deres Addons og download Tabs og brug lidt tid på at sætte den op til dine behov.

Mens jeg sad på Windows fandt jeg Editplus utrolig brugbar, men den koster penge.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
15. februar 2005 - 19:05 #3
Og jeg vil starte med at sige at du ikke skal bruge TSW WebCoder, da den laver slam.

PHP er scriptsprog og kan kodes direkte i hvilket som helst text-editor , som f.eks. notepad.

Hvis du er mere til IDE's som websphere/eclipse så vil jeg anbefale zend studios www.zend.com , som desværre koster en del penge. (Men det gør webshere jo også ;) )

Har selv prøvet deres beta version, og det er meget nice.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. februar 2005 - 19:44 #4
UltraEdit32 er klart at anbefale. Den kan sætte lidt kulør på koderne.

PHP tror jeg er lettest at kode manuelt i plain txt-editor.
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
15. februar 2005 - 19:55 #5
jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor du mener WebCoder laver slam, men jeg har så heller ikke brugt ret mange af de funktioner der er. Jeg har den kun pga. syntaks highlight og det er den ganske udmærket til.
Avatar billede kawsper Nybegynder
15. februar 2005 - 20:00 #6
"PHP tror jeg er lettest at kode manuelt i plain txt-editor."

Det tror jeg ikke, det er nemmere at spotte syntaxfejl i en editor med syntax highlight.
Avatar billede coderdk Praktikant
15. februar 2005 - 22:30 #7
kawsper, Nu er en editor med syntax highlighting jo også en plain text editor - Jeg tror alternativet var en WYSIWYG editor der kunne noget PHP - Det tror jeg så ikke findes (heldigvis).
Avatar billede coderdk Praktikant
15. februar 2005 - 22:31 #8
Ellers: gvim (gratis open source - men nørdet), ConTEXT (gratis open source - meget som UltraEdit) og UltraEdit.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
16. februar 2005 - 00:00 #9
jeg holder klart på ConTEXT (www.context.cx) og Zend Studios.
Bruger også context til at kode Java i , fordi man kan koble en compiler på. :)
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
13. august 2005 - 16:30 #10
Der vidst også noget der hedder maguma (www.maguma.com)
Har du fået et svar du kan bruge eller hvad?
Avatar billede axe2 Nybegynder
02. oktober 2010 - 16:35 #11
svar
Avatar billede freekyzone Nybegynder
03. oktober 2010 - 10:55 #12
Okay, godt så!

svar = ??? du kunne ikke bruge nogle af forslagene? vi svarede ikke på dit spørgsmål? du har opgivet?

Du kunne godt have svaret tilbage således andre der søger og finder denne tråd kan se, om det er brugbare svar. Det en en af "fiduserne" ved exp - at der kommer en KÆMPE database med mange gode spørgsmål og svar.

Det er fair nok for mig at tråden har været "stille" i flere måneder. Men så er det vil også kun fair, at det lukkes ned med en info om du har fået noget ud af det.

/Freekyzone