Avatar billede foxladi Nybegynder
15. februar 2005 - 17:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor lang tid bruger gæsten på at udfylde formular

Jeg har ledt nettet tyndt efter scripts, der kunne fortælle mig, hvor længe en gæst er om at udfylde en formular.

Det tætteste, jeg har kunnet finde, er dette script (det, der står i body), som jeg har lavet en formular til:

<body onLoad="startTime = new Date()" onUnload="endTime = new Date();
document.myForm.timerField.value = endTime.valueOf() -
startTime.valueOf()">

<form action="none.php" method="post">
<input type="text" name="test">
<input name="timerField" type="hidden">
<input type="submit" name="send" value="send">
</form>

Men hvordan får jeg vist tiden?

På none.php har jeg skrevet:

$tid = $_REQUEST["timerField"];
print "$tid";

Men den skriver intet på skærmen.

Hvordan skal jeg gribe det an?
Avatar billede roenving Novice
15. februar 2005 - 17:46 #1
<body onload="startTime = new Date()">

<form action="none.php" method="post" onsubmit="this.timerField.value = new Date().getTime() - startTime.getTime()">
Avatar billede foxladi Nybegynder
15. februar 2005 - 18:00 #2
Wow! Sørme! Den skrev noget. 9984. Tusind tak.

Hvordan får jeg det omregnet til noget forståeligt? Minutter og sekunder?
Avatar billede roenving Novice
15. februar 2005 - 18:06 #3
Du får resultatet i millisekunder, så du starter med at dividere med 1000, så har du antal sekunder, og så kan du jo fortsætte derfra ...

-- ovenstående er så næsten præcis 10 s., så det kan være at du skal starte med at afrunde værdien !-)

-- og det kan du jo vælge, om du vil gøre på klienten (med javascript) eller på serveren i dit php-script, koden vil være stort set ens bortset fra $-tegn, forskellig konkatenator-operator samt f.eks. Math.round/round !o]
Avatar billede foxladi Nybegynder
15. februar 2005 - 18:44 #4
Jeg valgte php :-) Tusind tak for hjælpen. Husker jeg ret, når du ikke vil afgive svar? (Hvordan får du så point i øvrigt?)
Avatar billede roenving Novice
15. februar 2005 - 18:46 #5
Velbekomme '-)

-- næh, jeg ville bare være sikker på, at du ahvde fat i den lange ende !-)
Avatar billede roenving Novice
15. februar 2005 - 18:54 #6
-- og tak for point ;~}
Avatar billede foxladi Nybegynder
15. februar 2005 - 19:02 #7
Det er mig, der takker ;-) Det var en rigtig stor hjælp!