Avatar billede galaxy Nybegynder
15. februar 2005 - 15:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Data islands

Jeg har et kæmpe problem, som jeg har kæmpet med hele dagen. Hvis jeg har en record, som ser således ud:

****************************************************
<DVD>
    <Title>Shrek 2</Title>
    <Region>2</Region>

    <Lock>
          <Name>rs-lock</Name>
          <Type>copyprotection</Type>
    </Lock>

    <Type>Cartoon</Type>
</DVD>
****************************************************

Nu skal jeg trække DVD>Type(Cartoon) ud, men når jeg prøver, får jeg i stedet resultatet af DVD>Lock>Type... altså resultat (copyprotection).

jeg henter ud med dette:

*******************************************************
<xml
src="dvd.xml"
id="xmldso"
async="false">
</xml>

<table
datasrc="#xmldso"
width="100%"
border="1">

<thead>
<th>Titel</th>
<th>Region</th>
<th>Type</th>
</thead>

<tr align="left">
<td><b><span datafld="Title"></span></b></td>
<td><span datafld="Region"></span></td>
<td><span datafld="Type"></span></td>
</tr>
</table>
*******************************************************

Hvordan angiver jeg, at det er DVD/Type og IKKE DVD/Lock/Type jeg skal have fat i ?

Er klar over, at det rigtige ville være, at kalde den nonoget andet end Type, men dette er ikke en mulighed, da jeg får XML'en genereret af et kartoteks-program !
Avatar billede galaxy Nybegynder
15. februar 2005 - 17:24 #1
Hmm... Var den SÅ svær. Måske derfor jeg ikke kunne finde ud af det. :)
Avatar billede galaxy Nybegynder
16. februar 2005 - 09:47 #2
150 point gives nu !
Avatar billede galaxy Nybegynder
04. marts 2005 - 17:07 #3
Hmm, er stadig ikke kommet videre... Der må da være EN herinde som er bare lidt inde i XML ?
Avatar billede davidchristensen Praktikant
09. marts 2005 - 01:34 #4
Der er nogle begrænsninger når man laver en data island. F.eks. kan man ikke have to tags der hedder det samme, men beskriver noget forskelligt. Her skulle du hellere bruge xsl, fordi der kan man bedre styre hvad man vælger i xml-dokumentet.

Men derudover kan du simplificere din xml, så det godt kan lade sig gøre:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>XML Data Island Demo</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<XML ID="DVDer">
<?xml version="1.0" ?>
<DVDer>
    <DVD Titel="Shrek 2" Region="2" LockName="rs-lock" LockType="copyprotection" Type="Cartoon"/>
    <DVD Titel="Shrek 3" Region="2" LockName="rs-lock" LockType="copyprotection" Type="Cartoon"/>
    <DVD Titel="Shrek 4" Region="2" LockName="rs-lock" LockType="copyprotection" Type="Cartoon"/>

</DVDer>
</XML>
<TABLE DATASRC="#DVDer">
<TR>
<TD><DIV DATAFLD="Titel"></DIV></TD>
<TD><DIV DATAFLD="Region"></DIV></TD>
<TD><DIV DATAFLD="Type"></DIV></TD>
</TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>

osv..

David
-
Avatar billede galaxy Nybegynder
23. maj 2005 - 14:04 #5
Kan ikke rode ved XML'en så lukker
Avatar billede davidchristensen Praktikant
23. maj 2005 - 15:03 #6
..det er derfor du skal bruge XSL, siger jeg jo..