Avatar billede abccracker Nybegynder
23. marts 2001 - 19:57 Der er 17 kommentarer

AMD vs. Intel

Hvilken cpu er bedst?

AMD Athlon Thunderbird 1,3 GHz eller Intel Pentium 4 1,3 Ghz?

Ps. Point senere!
Avatar billede berg Nybegynder
23. marts 2001 - 20:00 #1
Jeg tror det kommer an på hvem du spørg...
De fleste herinde ville nok sige AMD\'s T-bird, og det tyder mange test\'s oxo på, men jeg er stadig mest til Intel!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
23. marts 2001 - 20:02 #2
Athlon Tbird! UDEN tvivl! :-)
Avatar billede drean Nybegynder
23. marts 2001 - 20:07 #3
Der er vist en som ik har mange point :)

Jeg holder også til AMD\'s T-Bird...bl.a. pga. ydelse i forhold til pris :)
Avatar billede nomiz Nybegynder
23. marts 2001 - 20:07 #4
Det er kun spørgsmål nr. en million der bliver stillet angående dette!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
23. marts 2001 - 20:21 #5
Amd er langt det bedste, du kan uden problemer jumpe en 1.2Ghz til 1.6Ghz
Avatar billede spt Nybegynder
23. marts 2001 - 20:47 #6
Overclock ikke din prosessor det er kun for rige svin der skider på om deres pc brænder sammen.
Athlon er billigst og er i realiteten hurtigere.
Intels 20 pipeline er problemet her. Ingen programmer forstår at ydnytte den indtil videre så du vil opleve megen ventetid ved en pentium 4 som athlon T-bird ikke har. det har noget at gåre med at pentium 4 kun kan regne i en bestemt størelse tal. hvis datamængden ikke er hvad den skal starter processoren simpelthen forfra.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
23. marts 2001 - 20:55 #7
spt:> Hvad snakker du om??? Det er sq da ingen farer overhovedet ved at overclocke hvis man tænker sig om!
OC\'ing er da tværtimod for fattige der ikke har råd til at købe den sidste nye...
Avatar billede mlj Nybegynder
23. marts 2001 - 21:10 #8
Hvis de to processorer har samme clockhastighed er der absolut ikke nogen tvivl:

Athlon er hurtigst!

http://www.tomshardware.com/cpu/01q1/010322/index.html
Avatar billede toast Nybegynder
23. marts 2001 - 22:01 #9
lidt oorientering ;-)

Hvad der er hutigst? Tjoooh...lige nu er Thunderbird\'n hurtigere end P4\'eren, men vil det ændre sig når SSE2 bliver mere udbredt(TB har ikke SSE2/SSE)? Det vil tiden vise. 20 stage pipeline...tjaaah. Den gør det hele lidt langsommere, men tilgengæld er den en hel del mere overclock vennelig en 10 stage pipilinen, som en P3 og TB er bygget med. Min point er, at selvom P4\'eren ikke kan konkurrer med TB\'en nu på samme clockfrekvenser, så vil den ændre sig en hel del! lidt a la Katmai til coppermine chipsæt ændringen, som gjorde noget af en yddelsesforskel må man sige.

Moralen: Lad være med og kassere P4\'en for tideligt! indtil vidre har den kæmpet imod TB med den ene hånd på ryggen!

Oh Yrah...Jeg er enig med de andre! Køb en Thunderbird, hvis du skal have en processor nu!

Toast
Avatar billede toast Nybegynder
23. marts 2001 - 22:02 #10
webmasterdk--->Citat:Amd er langt det bedste, du kan uden problemer jumpe en 1.2Ghz til 1.6Ghz

hehe, ja! Det er da dødsimpelt! LOL.

Toast
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
23. marts 2001 - 22:06 #11
toast:> Ja, den er måske liiige lidt overdrevet!! :-)
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
24. marts 2001 - 01:29 #12
>>>>>>abccraker:
Til hvilket formål vil du primært bruge processoren?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 01:36 #13
Jeg har altid sværget til Intel\'s processorer, den højere pris i forhold til ydelse til trods..

Men lige med P4\'eren er jeg lidt forbeholden. Den er desværre ikke fejlfri.

Læs f.eks. http://www.emulators.com/pentium4.htm

NanoQ
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
24. marts 2001 - 01:39 #14
yes... har læst den... p4 er lækker nok... når den er HELT færdig... uhm..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 01:40 #15
Det er jo det ;)

www.fotx.net/NanoQ
Avatar billede frejrasmussen Nybegynder
25. marts 2001 - 01:34 #16
Det eneste p4 rigtig godt kan er so far at encode divx film, især pga SSE2 så til video ting ser P4 ganske lovende ud. Og så Quake3, hvilket egentlig er rimelig mystisk da den ikke tæver athlon i så mange andre spil.

Desuden bør du være klar over at Intel meget snart (Q4-2001) skifter væk fra nuværende arkitektur. dvs dit mobo holder ca. 9 måneder.

Avatar billede vuffe Nybegynder
26. marts 2001 - 12:02 #17