Avatar billede power_t Nybegynder
15. februar 2005 - 11:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Betinget formattering af værdier

Jeg har nedenstående xsl som formatterer min xml og blot benytter sig af et stylesheet i mit asp dokument.
Nu vil jeg gerne have tilføjet at hvis værdien af CHANGE er negativ, så skal teksten enten være rød eller der skal tilføjes en gif. Er værdien positiv skal teksten være grøn, eller der skal vises en anden gif.

Hvordan laver jeg en betinget formattering i xsl?'

<?xml version="1.0"?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/TR/WD-xsl">
<xsl:template match="/">

<table border="0" cellpadding="2" cellspacing="0" width="100%">
<xsl:for-each select="STOCKDATA/DELAYEDDATA">
<xsl:choose>
<xsl:when expr="childNumber(this) > 5"></xsl:when>
<xsl:otherwise>

<tr>
<td>LAST:</td>
<td align="right"><xsl:value-of select="CURRENCY"/>&#160;<b><xsl:value-of select="LAST"/></b></td>
</tr>

<tr>
<td>CHANGE:</td>
<td align="right"><xsl:value-of select="CURRENCY"/>&#160;<b><xsl:value-of select="CHANGE"/></b>&#160;(<xsl:value-of select="PERCENTAGECHANGE"/>&#160;%)</td>
</tr>

<tr>
<td>VOLUME:</td>
<td align="right"><xsl:value-of select="VOLUME"/></td>
</tr>

<tr>
<td>HIGH/LOW:</td>
<td align="right"><xsl:value-of select="HIGH"/>&#160;/&#160;<xsl:value-of select="LOW"/></td>
</tr>

</xsl:otherwise>
</xsl:choose>
</xsl:for-each>
</table>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>
Avatar billede atoft Nybegynder
15. februar 2005 - 12:49 #1
du laver en
<xsl:if test="CHANGE &gt; 0"> bla bla </xsl:if>
Avatar billede power_t Nybegynder
15. februar 2005 - 14:25 #2
Fandt lige ud af at jeg var nødt til at ændre namespace, men derudover virker det fint. Tak for hjælpen.
Avatar billede atoft Nybegynder
15. februar 2005 - 15:08 #3
Ja sorry de så jeg ikke lige.