Avatar billede wekil Nybegynder
15. februar 2005 - 10:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CONNECTION string fra Dreamweaver asp.net til MySQL

Jeg har lokaliseret problemet til at være et Dreamweaver problem da min database forbindelse virker i asp.
Og jeg kan få forbindelse med databasen med vb ASP.NET med følgende kode:
Import Namespace="System.Data.Odbc
Dim con As OdbcConnection = New OdbcConnection ("DRIVER={MySQL};SERVER=mysql.myserver.dk;DATABASE=myDatabase;UID=myuser;PWD=myPasword;OPTION=1123")

men når jeg laver strengen gennem dreamweaver på følgende måde,
DRIVER={MySQL};SERVER=mysql.myserver.dk;DATABASE=myDatabase;UID=myuser;PWD=myPasword;OPTION=1123;
får jeg følgende fejl når jeg afvikler siden:
System.ArgumentException: An OLE DB Provider was not specified in the ConnectionString. An example would be, 'Provider=SQLOLEDB;'.
at System.Data.OleDb.OleDbConnectionString.ValidateParse()
at System.Data.Common.DBConnectionString..ctor(String connectionString, UdlSupport checkForUdl)
at System.Data.OleDb.OleDbConnectionString.ParseString(String connectionString)
at System.Data.OleDb.OleDbConnection.set_ConnectionString(String value)
at System.Data.OleDb.OleDbConnection..ctor(String connectionString)
at DreamweaverCtrls.DataSet.NewDbConnection(String strConnection)
at DreamweaverCtrls.DataSet.DoInit()

OG DET KAN JEG IKKE FINDE UD AF HVORDAN JEG SKAL LØSE, håber der er en der kan
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. februar 2005 - 00:49 #1
hej wekil :o)

din asp.net connection er en odbc connection og den du får lavet i dreamweaver er en oledb-connection, hvor den sidste fordrer en anden connectionstring.
her et eksempel på en oledb-connectionstring :
Provider=MySQLProv;Data Source=mydb;User Id=UserName;Password=asdasd;
og du kan se rigtig mange eksempler på connectionstrings her :
http://www.connectionstrings.com

mvh
Avatar billede wekil Nybegynder
21. februar 2005 - 00:36 #2
Hej
Jeg har prøvet den måde fordi jeg med odbc connection kan få kontakt med data gennem dreamweaver, jeg kan bare ikke vise siden med browseren.
Når jeg prøver at lave en udl fil, som jeg langt om længe har fundet ud af, er den  måde jeg fra dreamweaver kan lave en oledb connection til en mysql database, får jeg en fejlmeddelelse, og slet ingen kontakt til data. Jeg har virkelig arbejdet længe på det.
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. februar 2005 - 22:59 #3
hej igen :o)
´
jeg har desværre ikke rigtig nogen forstand på dreamweaver - det var mest på grund at ado.net fejlmeddelelserne jeg svarede.
udl-filer kender jeg så desværre heller ikke rigtig noget til :o(

det kunne være du skulle lukke spørgsmålet her, og oprette det i en dreamweaverkategori (går ud fra at der er sådan en :o).

mvh
Avatar billede wekil Nybegynder
24. februar 2005 - 10:26 #4
Hej og tak jeg lukker her :)
jeg er dog hjulpet på vej, og vil lige skrive hvad jeg er kommet frem til.
asp.net kan kun bruge en oledb-connection
end udl fil skal kaldes sådan "File Name=C:\mydata\myudlfile.UDL;"
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. februar 2005 - 00:34 #5
det var i hvert fald så lidt :o) (nærmest ingenting kan man sige :oD).... jeg skal ikke udtale mig om udl-filerne, men når du arbejder med asp.net er du ingenlunde begrænset til kun at kunne bruge oledb.
mvh
Avatar billede wekil Nybegynder
25. februar 2005 - 10:15 #6
OK, det er rigtig godt at vide, for hvis det skal være dreamweaver og asp.net skal det være oledb. Jeg har droppet dreamweaver nu, da min asp.net dreamweaver ikke kan arbejde sammen med sp2 til windowsXP, en kendt fejl har jeg langt om længe fundet ud af.
Nu har jeg forbindelse med min mysql database med odbc og DSN og er begyndt med visual studio Da jeg ikke kan give dig point siger jeg tak med lidt karma :))
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. februar 2005 - 11:03 #7
bare iorden :o)
mvh