Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2005 - 23:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med bluetooth dongle installation

Jeg har en k700i. Jeg har som tilbehør købt en Belkin Bluetooth Dongle som virkede fint på min gamle computer. Men på min nye er der problemer når jeg installerer. Beskeden "no device found" kommer og selvom jeg sætter den i usb-porten sker der intet. Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre herfra. Jeg har prøvet bare at svare "annuller" og fortsætte installationen uden device men det hjælper ikke..

Håber meget på et svar. På forhånd tak-
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
15. februar 2005 - 09:36 #1
Har du ikke fået en lille CD med drivere med til din dongle? Ellers gå ind på belkins side og find driveren der. Jeg kigger også lige efter den.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
15. februar 2005 - 10:02 #2
Det ser ud som om der er problemer i forhold til brugen af Belkin Bluetooth sammen med XP SP1 og SP2. Se dette link: http://www.belkin.com/uk/support/tech/BT-WINXPSP2.pdf hvor du kan få en installationshjælp til at rette problemet.

<i>All Belkin Bluetooth adapters, both version 1 and 2, are supported in Windows XP SP2. Service Pack 2 incorporates its own Bluetooth driver and utility which is digitally signed. After installing SP2, you have the choice of using either the Belkin utility, or the native Microsoft utility. You cannot, however, use them both simultaneously.
If your Bluetooth software and adapter are already installed and you update to SP2, your drivers and utility will continue to function normally. However, if you disconnect the adapter and plug it back in, the Microsoft drivers will automatically disable the third party driver and enable its own. You will now be forced to use the native Windows Bluetooth utility. This is because the Windows drivers are digitally signed, whereas the Belkin drivers are not. So Windows will default to the best  available driver for the device, which would be the digitally signed driver. The
Windows utility does not support all the profiles that the WidComm software supports, so some devices may no longer function. Using the Native Windows Utility
1. After installing SP2 you will see two Bluetooth icons in the system tray. The Red+Blue icon represents the disabled Belkin utility and the Red+White icon represents the native Windows Utility. </i>
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2005 - 10:18 #3
Jeg har fået en cd med. Først sætter jeg cd'en i og begynder installeringen. Men pludselig kommer beskeden "no device found", hvorefter jeg så sætter min belkin i usb-porten men computeren kan ikke finde den...???
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
15. februar 2005 - 10:40 #4
Prøv lige at læse det link jeg gav dig ovenover. Så vidt jeg kan se skal man vælge om man vil bruge XP driver eller Belkin driver - de kan ikke køre samtidigt. Så prøv at afinstallere driveren (også XP's) og start forfra med Belkin.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2005 - 11:05 #5
Har prøvet at kigge på det. Hvordan afindstallerer man xp's driver???
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
15. februar 2005 - 11:13 #6
Denne Computer -> Egenskaber, fanebladet Hardware, knappen Enhedshåndtering. Find Bluetooth og højreklik og Fjern. Genstart og så i med din Belkin CD når den går i gang med at installere.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2005 - 11:14 #7
Jamen det har jeg prøvet, men jeg kan slet ikke finde bluetooth under enhedshåndtering.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
15. februar 2005 - 11:29 #8
Kan du afinstallere Belkin under kontrolpanel - tilføj/fjern programmer?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2005 - 11:35 #9
Ja det har jeg gjort nu...
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
15. februar 2005 - 11:47 #10
Og så prøve forfra?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2005 - 11:58 #11
Den kan stadig ikke finde bluetooth device... Men jeg ved ikke hvordan man afinstallerer xp's driver???
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
15. februar 2005 - 12:27 #12
Står det ikke ret godt forklaret i manualen fra Belkin, som jeg linkede til ovenfor?
Avatar billede macfreak Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:40 #13
Som beskrevet i mit indlæg på adressen http://www.eksperten.dk/spm/550470 , er det et vanskeligt problem som ikke er til at løse umiddelbart. Jeg fik ikke selv styr på det, og efter utallige timers søgen på nettet ser det heller ikke ud til at andre har været i stand til at afslutte sagen på brugbar manér.. :-(

Men Held og lykke!

Mvh. Jeppe B. Madsen